opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

faith07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hallo, ik heb gezien dat het vaker gebeurd dat een pc niet meer opstart... Wel, ik heb net hetzelfde probleem. Mijn laptop start op, en vanaf dat hij windows laad sluit hij vanzelf af en start de pc opnieuw op... Ik veronderstel dat hij een opdracht gekregen heeft om steeds opnieuw op te starten... Ik kan niet in mijn ms dos, maar wel in het bios systeem (maar daar heb ik te weinig notie van...) can somebody help me out? thx!

veilige modus

Hey, bedankt voor jouw reactie maar dit had ik natuurlijk als één van de eerste stappen geprobeerd, maar zonder effect... Vandaar dat ik zei dat ik niet in msdos kan maar wel in bios... Nogmaals bedankt!!!:thumb:

Weet je zeker dat je niet in veilige modus op kunt starten?
't Kan nl. zijn dat je te snel op Ctrl of F8 drukt, voordat de Bios is geladen.
Druk je tesnel op die toets, dan kom je in de bios, als je even wacht kan 't zijn dat 't wel lukt.

Een andere remedie is proberen om een schijf met de opstartbestanden van win98 öp te starten, nadat je in de Bios deze tweede opstart-optie hebt aangegeven.
Je zult dan echter wel eerst een schijf met deze gegevens moeten branden.
http://www.bootdisk.com/

:)

Gelukt!!!

Hallo, het is me dan toch gelukt... Uiteiendelijk!!! Ik heb "gewoon" Winows opnieuw geïnstalleerd maar in plaats van te overschrijven heb ik een nieuwe map aangemaakt en daarin Winows laten installeren... De oplossing, want ik kan nu de laptop opstarten en kiezen tussen de oudere versie en de laatst geïnstalleerde versie... Waardoor ik nu wel op de pc kan en zelfs aan mijn oude bestanden... Had ik maar geweten dat het zo gemakkelijk kon... Toch bedankt voor jouw reactie!!!:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan