opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Ik snap er echt niets meer van. ik heb de computer uit gezet en vervolgens een uur later weer aangezet... en wat doet hij.. helemaal niets! :confused:

dit gaf ie ongeveer aan:
1ST TRY THIS seleccione esto primero
2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme
3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third
4TH TRY THIS selezioni questo fourth
5TH TRY THIS selecione este fifth
6TH TRY THIS seleccione este sexto
7TH TRY THIS essayez ceci en septieme
8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte
9TH TRY THIS selezioni questo nono
10TH TRY THIS selecione este decimo

of je kon op F8 klikken zodat je de computer veilig op kon starten. Nou.. helemaal niets deed het. Hij wilde ook niet veilig opstarten. Mijn moeder is er mee bezig geweest en heeft er een floppy ingedaan... Hij deed het weer!!!

Maar helaas.. niets was minder waar want nu geeft hij nog steeds die 10 keuzes aan als je hem opstart en hij kan NIET zonder dat floppy. Daar staan bestanden op van iets als ntldr.
Geen flauw idee wat het allemaal inhoud laat staan betekend. Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad? Of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik wil namelijk niet weer windows er opnieuw opzetten.. (dat is al vééél te vaak gebeurt :o )

alvast bedankt!!!!:thumb:

Wat geeft hij aan als je ZONDER flop opstart, die flop gebruik je als de NTLDR b.v. is verdwenen, dan kies je 1, werkt het niet dan 2, etc.

Hier kun je het lezen.

oke... dit is wat ik nu gedaan heb

Ik heb de computer opnieuw opgestrat en het floppy eruit gehaald. dan geeft hij: DISK BOOT FAILURE aan. Dus ik ben naar de BIOS gegaan en bleek dat hij op floppy opstarten stond. (Mijn moeder heeft dat veranderd.) Dus ik hem hem terug veranderd in normaal. dat is bij ons HDD-0. De computer opnieuw opgestart met het floppy eruit.
Helaas geeft hij nog steeds hetzelfde weer. Alleen nu zonder het floppy start hij de comupter weer opnieuw op als je op enter klikt. Met floppy nu ook. dus ik ben weer terug gegaan naar de BIOS en heb hem maar weer op floppy gezet om de computer weer in te kunnen komen. :confused:

Start op met de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole en geef daar fixmbr, en na een enter een fixboot, ook weer enter en probeer het nogmaals.

Indien het allemaal niet lukt, maak een opstartbare repair CD met UBCD die je als image dient te branden.

oke!!! ik heb hem gebrand en alles,:thumb: alleen weet ik nu niet wat ik er mee moet doen.:eek: Ik begrijp dat je hem tijdens het opstarten moet laten draaien. dan krijg je dat grote blauwe scherm met daarop:

Mainboard tools
Hard Disk Tools
e.d

Maar waar meot ik nu op klikken? :o

Start op met de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole en geef daar fixmbr, en na een enter een fixboot, ook weer enter en probeer het nogmaals.
Had je dit dan al gedaan?

Met die tools zul je met de disktools aan de slag moeten gaan, kijk op de website wat erin zit en maak een keuze, ik heb dat niet zo in mijn hoofd zitten.

Je zult er ook eerst achter moeten komen wat er precies fout is.

aha.. en hoe kom ik erachter wat er precies fout is dan... haha :D Ja dat wat je ervoor gezegd had, heb ik gedaan, maar werkte niet. Ik lees wel even de site door en probeer dan wel wat... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan