Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosterg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hallo,

Ik heb een externe hardeschijf gekocht en aangesloten op mijnn computer. Hij werd meteen herkend en kon hem dus gewoon gebruiken.
Als ik de computer opnieuw opstart blijft hij hangen. Wanneer ik de externe hardeschijf dan loshaal van het systeem dan start hij wel gewoon op.

Weten jullie misschien een oplossing??
Alvast bedankt.

Gijs

Laatst bewerkt:
Ben je bekend met het bios?
Kijk eens onder "Boot" of daar niet iets te vinden is in de trend van "Boot from other devices".
Bios doorzoeken of er ook van usb moet worden opgestart, kan ook nog een optie zijn.

Heb ik nagekeken, maar hij start alleen op van Hardeschijf, over USB kan ik in de bios niets vinden. (moederbord Albatron PX865PE pro)

over USB kan ik in de bios niets vinden.
Was op het moment dat je in het bios naar USB zocht,de externeschijf aangesloten?

Het komt n.l. voor,dat de hardware aangesloten moet zijn voordat je die mogelijkheid in het bios kunt vinden,cq zichtbaar krijgt ;)

Greetz

Ik heb het geprobeerd, maar als ik hem aansluit start hij dus niet op. Hij blijft hangen bij
'Testing memory', dus net voor dat je de bios in kan. Heb ook geprobeerd om hem aan te sluiten als de bios opgestart word, maar dat had ook geen succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan