Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapitein

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Bij het opstarten van m'n PC (XPH) 'valt' hij in een blauw scherm waarbij wordt aangekondigd dat een schijfcontrole wordt uitgevoerd. (kan dit alleen onderbreken door binen 5 sec. op een toets te drukken) Vervolgens blijft 'ie in het tweede deel van de controle hangen.
Moet dan vervolgens het systeem uitzetten en weer opnieuw opstarten.
Hoe kom ik hier vanaf....:confused:

Laat de schijfcontrole zijn/haar werk eens doen.
Dus niet afbreken maar gewoon laten gaan.
Als dat gereed is start de computer dan eens opnieuw op.....heb je het probleem dan nog.

Da's een beetje het probleem, Puppy.
In deel 2 van deze schijfcontrole wordt aangegeven hoeveel procent er gecontroleerd is. Na een half uur/drie kwartier staat 'ie nog steeds op 0 procent....

Mijn ervaring is, dat als dit soort problemen de kop opsteken de harde schijf bijna dood is. Vuistregel voor mij is:
BSOD en reboot-------harde schijf probleem
BSOD en vast----------Geheugen defect of moederbord

Let wel ik heb ook al diverse keren gehad dat tijdens het werken een pc een BSOD gaf, en toen was er veel schijfactiviteit en was de schijf niet defect, maar de voeding verouderd waardoor hij niet genoeg stroom meer kon leveren.
Dus BSOD en daarna vast kan meerdere oorzaken hebben

Dus je kunt ook niet in de veilige modus komen ??
opstarten en dan regelmatig op F8 drukken .....

Je zou even kunne zoeken naar HDDregenerator of kijk even welk merk hardeschijf je hebt. Alle leveranciers hebben een tool om je harde schijf op fouten te controleren.

Dank voor de snelle reacties :thumb:
Ben nu even een aantal dagen niet in de gelegenheid maar ga je suggestie na terugkomst even uitproberen, Puppy.

Opgelost !

Heb de zaak in Veilige Modus opgestart en schijfcontrole laten uitvoeren. Daar deed 'ie dus wel een nachtje over.... maar de melding blijft nu weg en het lijkt erop dat het probleem is opgelost.
Dank voor jullie antwoorden :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan