Opstartproblemen en bevriezingen van windows xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bill Spleet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2003
Berichten
2
Hallo allemaal,


ik heb sinds 1,5 jaar een nieuwe pc met xp pro erop, geen problemen verder tot nu toe. Als ik mijn pc opstart blijft hij hangen voordat ik het zwarte scherm met het xp logo krijg als ik op reset druk doet hij het soms na 2 of 3 keer wel weer. Maar dat is niet alles, als ik nu op mijn pc werk dan blijft alles ineens hangen (ik kan alleen nog maar resetten!), nu is dit wel eens vaker gebeurt in het verleden maar nu is het iets te vaak achter elkaar gebeurt en begin ik me toch echt zorgen te maken. Het rare is dat niks anders heb geinstalleerd dan weer een update van Xp (de zoveelste!!!). Heeft 1 van jullie een idee waar het probleem kan zitten???

Met vriendelijk groet,

Bill Spleet :)

De pc is uitgerust met een AMD Athlon 1600XP processor en 512 Mb SDRAM geheugen.
 
In de logboeken van XP kan je zien wat de mogelijke fout was (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding.

Zie je daar nog bijzonderheden in staan?

Het kan ook een koeling\voedingsprobleem zijn.

Groetjes,
Bennie
 
Opstartproblemen en bevriezingen

Hallo mensen,

ik wilde jullie even hartelijk bedanken voor het immens snel beantwoorden van mijn vraag! Volgens mij hebben jullie namelijk enorm waardevolle info. gegeven over de cpu cooling. Ik heb namelijk afgelopen winter (maand of 4-5 geleden) een extra HD gekocht van 60 Gb en het is nog niet zo heet geweest het hele jaar als de afgelopen dagen. Ik heb het proggie Speedfan gedownload en gekeken wat mijn cpu temperatuur was (Temp1 91C, HD1 51C en HD2 50C). Nu heb ik mijn kast openstaan en een extra ventilator (een huis, tuin en keukending!!!) erop gericht en de temperatuur ligt nu op (Temp1 61C, HD1 38C en HD2 30C!) Hopelijk heeft het niet te maken met Speedfan want ik heb gelezen dat Speedfan niet helemaal correct de temperaturen doorgeeft maar een verschil van respectievelijk 30, 13 en 20 graden vind ik toch wel veel. Hopelijk is/was dat het probleem.

De logboeken vertoonde 2 fouten; 1 was dat het programma tvtool niet geladen kon worden (staat er ook niet meer op) en 2 was dat ik geen toegang kreeg bij een poging DCOM Server te starten, hopelijk ook niet al te ernstig?!?

Enorm bedankt!!!

Met vriendelijke groet,

Bill Spleet :)))
 
Nee, die fouten in het logboek zijn niet al te ernstig.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan