opstartproblemen en plotselinge uitval

• Onderwerp starter Onderwerp starter XLI
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XLI

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2003
Hallo allemaal,

Ik geef het op.
Ik zal jullie mij probleem schetsen in de hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.
Heb Windows XP, en sinds een paar weken problemen. Probleem 1: hij start niet meer 'gewoon' op. Als ik de power knop indruk gaan er 2 lampjes (bij twee drives, gewone cd-rom en writer) branden. Deze blijven branden en er gebeurt vervolgens NIETS meer. De volgende truc helpt hem op weg: na een paar minuten wachten druk ik de RESET knop in en hoor je de harddisk (?) draaien en start het systeem uiteindelijk toch op.
Probleem 2: je bent lekker aan het surfen, of bijv. in WORD of een ander programma iets aan het doen en dan start hij zomaar spontaan opnieuw op. Momenteel start hij om de zoveel minuten automatisch op.
Dit laatste doet hij echter NIET als ik de media player aan heb staan en continue een MP3't je laat afspelen, dan blijft hij gewoon lekker lopen alsof er niets aan de hand is.
Heb, na lang zoeken op jullie site, gedefragmenteerd, op virussen en spyware gezocht en niets gevonden, REGEDIT en andere programma's die allerlei bagger uit je register verwijderen zijn werk laten doen en een blauw scherm op laten roepen in SYSTEEM om zodoende een foutmelding tevoorschijn te laten krijgen.
Deze kreeg ik (voordat ik het register had geschoond):
PAGE_fault_in_nonpaged_area. Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd (heb de PC opgemaakt, voorzichtig stof verwijderd en div. kaarten stevig aangedrukt, en software gechecked, maar nergens uitroeptekens bij hardware gevonden). Verder was de melding: Als problemen zich blijven voordien, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit. Daarnaast kreeg ik nog de melding: stop*0x00000050(0xE12b4000, 0x00000000,0 x 805286c4 0 x 00000001).

Sorry, maar ik snap er geen h@l van, ben jammergenoeg geen superheld met compu's.
Any tips for me, voedingsproblemen wellicht of zit ik in de foute richting???

HELP,

greetz, XL.

Dat van het niet opstarten maar met de resetknop wel, dat komt me bekend voor. dat heb ik nu ook een aantal keren gehad. Ik ben bang dat 1 van m'n harde schijven het aan't begeven is. Deze informatie heb ik van het internet, maar uit het verhaal kon ik niet goed opmaken of dat de enige oorzaak was. Windows is dus nog niet geladen, hij blijft hangen met een zwart scherm terwijl de hardeschijf lampjes continue branden.
Het tweede probleem heb ik gelukkig (nog?) niet, maar begin em nu wel een betje te knijpen :)
Als iemand er meer van weet hoor ook ik dat graag.

ok,

heb naar aanleiding van jullie site nog even in het fouten logboek gekeken.
De volgende fout blijft zich herhalen en is er waarschijnlijk de oorzaak van dat hij steeds opnieuw gaat booten:

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O poortadres 0x90 te schrijven dat in het beschermde 0x90 - 0x91 adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

TJA, mij zegt het weinig.

Misschien zegt het iemand van jullie iets????

Hallo,

Na lang zoeken is het probleem opgelost.
In eerste instantie dacht ik nog aan het geheugen wat defect kon zijn, maar het moederbord was jammergenoeg) overleden.

In ieder geval iedereen bedankt die heeft meegedacht.

greetz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan