Opstartproblemen en spel-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supersub

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Het volgende is mijn probleem.
Sinds een paar weken loopt ieder spel wat ik speel uiteindelijk vast. Ik moet dan met de aan/uit knop (5 sec. ingedrukt houden) mijn pc uitzetten. Als ik hem aanzet dan gaat mn monitor automatisch in slaapstand en start mn pc niet op. Als ik hem dan weer uitzet (via aan/uit knop) doet hij het weer. De 2e keer aanzetten en hij werkt altijd weer! Op alle spelletjes loopt hij vast. Heb de drivers van mn Nvidia Geforce4 4200 ti al opnieuw geinstalleerd en slaapstand staat bij energiebeheer echt uit !

Please... wie heeft een mogelijke oplossing
:confused:

Heb je in je bios lopen veranderen? Zoniet, en als je een spel opnieuw installeer?

Nee heb nog nooit in mn bios iets verandert. Het rare is dat hij het alleen met games heeft en niet tijdens internetten of downloaden of zo. Ik heb hier en daar wat gelezen over voedingen. Klopt het dat de voeding zwaarder belast wordt bij spelletjes, m.a.w. zou dat het op kunnen lossen ?

Dat zou een hele goeie kunnen zijn, ja! Wat voor voeding heb je nu in wat voor systeem?

Ik zal wel heel dom lijken maar ik heb geen idee wat voor voeding ik heb.

Ik heb een AMD Athlon 2000+ processor met 512 MB intern geheugen. 2 harde schijven van 80 GB (Maxtor 7200 Rpm). Verder heb ik een DVD brander en speler en een firewire kaart. Ik heb de grafische kaart Nvidia Geforce4 4200 ti en verder nog een TV capture kaart. Een vol kassie dus. Ik heb kortgeleden wel die extra HD, brander en firewire kaart ingebouwd.

In de pc-kast zit een kastje waar alle stroom aansluitingen uitkomen.
Kijk eens of je kunt zien wat voor Wattage daar op staat.
Eventueel vier schroefjes losmaken, aan de achterkant van je kast, om het kastje los te maken.
Soms is de sticker met gegevens net zo geplakt, dat je het niet kunt lezen.

Verder kan het ook een temperatuurs probleem zijn, daar je zegt dat het alleen bij spellen gebeurt.
Kijk dan even of de kast nog wel vrij van stof is, met name het koelblok en fan van de processor en de videokaart.

En ja, de voeding wordt meer belast, als je een game speelt.

Dat is toch helemaal niet dom! Kijk de voeding eens goed na op stickers enzo, zal wellicht ergens opstaan. Weet anders niet hoe je hier achter kan komen! Maar kun je niet ergens een lenen ofzo dan weet je het zeker...

Ik ga mn kassie morgen maar eens openschroeven. Zou dit ook de oorzaak van mijn herstartproblemen kunnen zijn. Als de pc dus vaststaat dan moet ik hem via de aan/uit knop uitzetten. Als ik hem dan weer aanzet dan start de pc niet op en gaat mn monitor in slaapstand. Ik herhaal het uitzetten dan nog een keer en dan doet ie het weer.... vreemd he.

V.w.b. stof: ik heb ongeveer 2 maanden geleden ieuwe componenten ingebouwd en de pc stofvrij gemaakt.

En nog een kleine aanvulling.
Ik zag dat crash ook gereageerd had, waarvoor dank. Ik zag dat crash ook als operator stond bij hijack logs. Zou er iemand ook naar mijn hijack log kunnen kijken die heb ik gepost bij "spyware". Ik heb S&D, ad aware, cw shredder en een online scan bij bitdefender uitgevoerd.

Over je Hijackthis log.
Je zal nog geduld moeten hebben.
Je hebt hem net pas geplaatst en er zijn veel mensen die log's plaatsen.
Er zijn maar weinig mensen(experts), die de Hijackthis log's goed na kunnen kijken.
Meestal wordt diegene, die het eerst is geplaatst ook als eerste nagekeken.
Vergeet niet dat die experts ook nog een leven naast Helpmij hebben.:)
Ik kijk ze zelf maar af en toe na, daar ik nog geen expert ben op dat gebied.;)

Laat even weten hoe sterk je voeding is.
Probeer anders een te gamen met de pc-kast open.
Als ie dan niet vastloopt, weet je zeker dat je een temperatuurs probleem hebt.
Wat ook nog wel eens wil helpen is de Temp mappen leeg te maken en te defragmenteren.

Laatst bewerkt:
Morgen ga ik schroeven.
Als het probleem een temperatuurprobleem is, hoe los ik dat dan op ? Mijn fan draait gewoon. Ik heb nog even een ander topic gelezen en heb regcleaner gedraaid. Kwam ruim 2000 foute registerverwijzingen tegen. Heb een back up gemaakt dus dat ga ik eerst s ff testen.
Verder wilde ik je helemaal niet haasten of zo hoor. Ik wacht keurig op mn beurt met mn log. Alvast onwijs bedankt (Tarabass ook uiteraard).

Ik zou maar everst installeren om je hardware na te kijken, misschien zie daar wat in staan wat niet goed draait.

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

Ik begrijp niet dat als je pc uitschakelt dat je pc goed opstart, volgens mij krijg je eerst een systeem controle voor dat hij opstart..

Kan je nog een systeem herstel uitvoeren toen je PC nog goed liep.

Laatst bewerkt:
Maak gelijk eens een systeem aan bij je profiel, zodat we beter kunnen kijken wat je systeem is op dit moment! Plaats daar natuurlijk ook je voeding bij:p

Heb dat mooie everest proggie gedownload en gerund. Kwam twee zaken tegen:
De vernieuwingsfrequentie van mn beeldscherm moest 85 hz zijn. Dit heb ik aangepast en het tweede zeer interessante probleem:
Bij - computer - energiebeheer geeft hij aan dat er geen batterij inzit en levensduur van een volle batterij = onbekend en de resterende levensduur van een batterij is ook onbekend.....
zou mn batterijtje op zijn zodat hij geen geheugen kan lezen ? Is dit het probleem?
Systeemprofiel volgt.:confused:

Je hebt neem ik aan geen laptop, dus die melding hoort niet bij jou pc.
Als het Bios of Windows de tijd niet meer goed blijft, dan is dat meestal een teken dat het moederbord batterij leeg is/raakt.

Thnx

Ok, heb inmiddels mijn systeem toegevoegd aan mijn profiel. Nog een vraagje,
kan een leeg batterijtje de problemen die ik ervaar verklaren?

Ik heb even op mijn systeem gekeken, maar ik heb de zelfde melding (geen batterij).

Oke, thnx Humpe...
ben dus weer terug bij af.
Ga morgen mn batterij toch vervangen, de kosten zijn het niet. Verder geeft het programma Everest aan dat ik mijn bios moet updaten. Is er misschien een reeds bestaand topic waar in staat hoe ik dat moet doen ?

Programma's zoals Everest, sisoft sandra, geven meestal de tip om je Bios up te daten.
Terwijl dit in de meeste gevallen onnodig is.

Er zitten namelijk wel risico's aan het flashen van het Bios.
Verkeerd flashen van het Bios, kan resulteren in een kapot moederbord.
Wil je het Bios flashen, dan goed lezen op de site van de fabrikant, hoe je dat precies moet doen.
Ook heel goed opletten welke Bios versie je nodig hebt.

PS, ik weet niet wat je bij je profiel hebt gedaan/ingevuld, maar ik zie geen knopje systeem.:confused:

En? Hoe zwaar is je voeding? Ben je er nog achter gekomen? Misschien alles eens aan een andere (300/350+ watt)voeding koppelen (als dat mogelijk is)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan