Opstartproblemen en spel-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Crash en Tarabass, bedankt voor jullie reaktie.
Ik heb wederom gepoogd mn systeem in mn profiel te zetten en volgens mij is dat gelukt. Ik heb geprobeerd met mn kast open te spelen maar dit hielp niets. Tevens mn batterij vervangen maar ook dit helpt niets. Het rare is dat ook als mn computer "koud" is hij NIET in 1 keer opstart. Eerste keer loopt hij dus vast. Via aan/uit knop pc uitezetten en gelijk weer aan en dan start hij gewoon op. Internet werkt nog steeds prima, spelletjes niet.

Voeding is een Enhance ATX-1125BTA voeding, volgens stikker 300 watt.
Mochten jullie het ook niet meer weten dan gaat mn pc ter reparatie naar de pc-dokter. Helaas, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Hmm, lijkt mij niet aan de voeding te liggen al zal je er niet veel meer aan moeten hangen. Weet je zeker dat je alle stekkers goed vast heb zitten nadat je er de dingen bij hebt geplaatst? Zoja, zou ik windows eerst eens repareren! Kan helpen. Nu zijn mijn suggesties op, maar misschien dat crash nog wat weet! Succes in ieder geval..

Je log is inmiddels nagekeken, helaas ligt daar de oorzaak niet.

Ik heb kortgeleden wel die extra HD, brander en firewire kaart ingebouwd.

Dit, in combinatie met een aktieve HD tijdens het spel (is dit zo?) zou heel goed de aanleiding kunnen zijn.
Voeding vormt dan zeer waarschijnlijk de bottleneck.

Hoe kan ik bekijken of er tijdens een spel een actieve HD is ? Kan ik dit ergens zien en dan wijzigen ?

Heb overigens voor a.s. dinsdag een afspraak bij de pc-dokter dus ik heb het weekend nog om de boel op te lossen.

Indien die HD, die je kortgeleden hebt ingebouwd, gebruikt wordt voor het spel (prog. op gezet?), dan zou het goed kunnen dat dit net teveel van het goede is.
Ook even afkoppelen is een manier om hier achter te komen.
't kan ook zo zijn dat ie net teveel stroom vraagt...

OPGELOST

Vandaag mn pc na operatie weer opgehaald. Men had twee vreemde zaken geconstateerd.
1. de opstartproblemen zijn niet te verhelpen. De condensatoren op het moederbord waren "opgezwollen". Een echte reden had men hier niet voor maar t.z.t. zal er een nieuw moederbord in moeten komen.
2. na vervanging van de grafische kaart draaide hij wel weer spelletjes en bleef niet hangen. Heb dus een nieuwe grafische kaart.... game on !!

Een ieder bedankt voor de goede welgemeende adviezen!

Re: OPGELOST

Geplaatst door Supersub

1. de opstartproblemen zijn niet te verhelpen. De condensatoren op het moederbord waren "opgezwollen". Een echte reden had men hier niet voor maar t.z.t. zal er een nieuw moederbord in moeten komen.
Schijnt toch een redelijk bekend probleem te zijn.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=180641
Ga maar eens zoeken met Google op "Moederbord condensatoren vervangen".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan