Opstartproblemen in WindoXP Prows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
De computer komt traag met opstarten tot het scherm waar in staat "Windows wordt gestart".

Op dit punt blijft de computer hangen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Was dit opeens of is er wat aan vooraf gegaan? Hij start niet meer verder?
Je kan als je opstart even een paar keer op F8 drukken. Hiermee kom je in een scherm waar je ook kan kiezen dat hij opstart in de laatst bekende werkende configuratie.
 
Wat al een aantal keer vooraf ging is dat de harde schijf soms harde tikken vertoonde en nog steeds doet.

Kan ik op één of andere mannier na gaan of de harde schijf nog in orde is?

Het is een Maxtor.
 
Dat is niet best.
Grote kans dat je te laat bent en je schijf is overleden....
 
is het slim om eens via de CD-Rom op te starten?
 
Tja, kan je altijd doen maar ik vrees toch voor het ergste.
 
Kan ik via een soort van dos systeem de harde schijf controleren?
 
Weet ik niet. Maar alles wijst gewoon op een kapotte schijf.
 
Ik hoorde net dat de virusscanner er overheen is gehaald en een poging is ondernomen om te defragmenteren. Het defragmenteren is echter niet gelukt.
 
Hoe kan je via dos een hardeschijfcontrole uitvoeren?

Was dat iets van chkdsk of anders?
 
Ik dacht scandisk, maar moet dat misschien afgekord, want vol uit werkt niet.
 
Ik ben nu een poging aan het wagen om Windows op de C schijf (patitie) te plaatsen zodat ik mogelijk alsnog de boel veilig kan stellen.
 
Je kan bij Maxtor een programma downloaden wat je harde schijf onderzoekt, deze geeft aan wat er met de schijf aan de hand is. www.maxtor.com
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat er niks valt te downloaden als windows niet op wil starten. Ik ga de harde schijf er uit halen en als slave in een andere computer aansluiten om te zien welke bestanden nog te redden zijn.
 
Maar je kan wel op internet waarschijnlijk met een andere computer (want je zit ook op dit forum) dan kan je het programma wel downloaden, daarna moet je het op een diskette zetten en in de computer doen en opstarten. (dit programma werkt tijdens startup van je computer dus heeft windows helemaal niet nodig.
 
Helaas, na controle is was het ineens heel snel einde oefening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan