Opstartproblemen met computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onjipep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2009
Berichten
3
Hallo,

Sinds een tijdje heeft mijn computer problemen met opstarten.
Wanneer ik hem probeer op te starten blijft de monitor zwart maar doet de computer het zelf wel.
Soms als ik hem na ca. een half uur in deze conditie reboot, gaat de monitor ineens wel aan en kan ik wel gebruik maken van de computer.

Voorheen deed de computer het prima en is er ook niks raars mee gebeurd.

Ik heb een Targa Traveller 1777 X2 waarop Windows Vista runt.
Processor: AMD Turion 64 X2 TL56.
Video kaart: NVIDIA Mobile GeForce Go770.
Met een geheugen van 2048 RAM.

Heeft iemand een idee waaraan dit probleem ligt?

Bij voorbaat dank
Onjipep
 
Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

Ook al eens aan gedacht dat het aan de monitor kan liggen?
Aangezien jezelf zegt dat de pc wel opstart.
Is er een mogelijkheid om een ander te proberen?Dan kunnen we dat in ieder geval wel of niet uitsluiten.
 
WELKOM OP HELPMIJ

Ook al eens aan gedacht dat het aan de monitor kan liggen?
Aangezien jezelf zegt dat de pc wel opstart.
Is er een mogelijkheid om een ander te proberen?Dan kunnen we dat in ieder geval wel of niet uitsluiten.

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik maak gebruik van een notebook, dus ik de monitor niet verwisselen.
Ik kan natuurlijk een externe monitor aansluiten, maar dan moet ik die waarschijnlijk eerst configureren (wat nu niet kan omdat de laptop monitor niet aan gaat).

edit: er klink ook geen opstart geluid, en het lampje van de batterij gaat ook niet branden. Mogelijk ligt het dus niet aan de monitor.
 
Laatst bewerkt:
Ahum:eek:

Ja sorry zo snel ff niet gekeken dat het een klaptopje betreft.
Maar dan nog kan het natuurlijk aan het scherm liggen.Of bekabeling,drivers....
 
Hallo , ik heb lang geleden ook zoiets gehad , als ik mij goed herinner ging de laptop gelijk na opstarten in de slaapstand .
Probeer eens schermbeveiliging - energie instellingen wijzigen - de instellingen eens terug te zetten naar de standaardinstellingen .
Hans
 
Hoi,

Misschien even naar dat kleine drukknopje kijken wat ergens vlakbij het scharnierende gedeelte zit. Knopje wordt ingedrukt als je het beeldscherm van de laptop dichtklapt. Misschien dat er wat vuiligheid in/naast zit wat ervoor zorgt dat het 'pinnetje' niet omhoogkomt. Door de warmte van de laptop kan hij dan net wat meer speling krijgen en omhoog schieten....

Mijn 2 cent... :)

Groet,

Zqwiqly
 
Hallo , ik heb lang geleden ook zoiets gehad , als ik mij goed herinner ging de laptop gelijk na opstarten in de slaapstand .
Probeer eens schermbeveiliging - energie instellingen wijzigen - de instellingen eens terug te zetten naar de standaardinstellingen .
Hans

Hoi,
Misschien even naar dat kleine drukknopje kijken wat ergens vlakbij het scharnierende gedeelte zit. Knopje wordt ingedrukt als je het beeldscherm van de laptop dichtklapt. Misschien dat er wat vuiligheid in/naast zit wat ervoor zorgt dat het 'pinnetje' niet omhoogkomt. Door de warmte van de laptop kan hij dan net wat meer speling krijgen en omhoog schieten....
Mijn 2 cent... :)
Groet,
Zqwiqly

Bedankt! Ik zal beide nakijken wanneer ik tijd heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan