Opstartproblemen na schoonmakeen en, proberen een cd brander te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Sinds vanavond heb ik het vervelende probleem, dat mijn pc niet echt lekker meer opstart.
Wat heb ik er mee uitgespookt?

Ik wilde om de boel een beetje te complementeren naast een DVD brander op locatie 0 en een cd speler op locatie 1 nog een cd brander plaatsen als slave op de primaire poort.

Na het openen van de kast trof ik een hoeveelheid stof aan waar de dames van het schoonmaakprogramma op rtl 4 jaloers op zouden zijn aan.

Dus eerst even met een kwastje en de stofzuiger alles uitgeboend (zonder water:) )en gezogen.

Daarna netjes de cd brander op slave gejumpt en aangesloten.
PC opstarten en nul komma nul reactie.
Ik kon horen dat de boel wel op spanning werd gezet, maar doorlopen was er niet bij.

Na een aantal ingrepen, weer teruggekeerd naar de oude configuratie dus zonder cd brander, en de boel maar weer opstarten,
In eerste instantie leek dit goed te gaan, maar na de PC een poosje te hebben uigehad, wilde ik weer starten.
Weer hetzelfde euvel, staat wel onder spanning, maar start niet door.
Een x aantal keren met de aan en uit knop de boel opnieuw starten, waarbij ik ook een keer de hele handel van het stopcontact heb gehaald, deed ie eindelijk wat ik verwachte.

Kan er egens iets van een electrische lading zijn opgetreden?, of heb ik iets niet goed gedaan?.
Ik kan me niet voorstellen dat het met de cd brander te maken zou hebben, want de PC waar die uit komt heeft tot op vandaag geen kuren gehad.

Who knows?

Greetz Hakar

Heb je na het terug plaatsen van de oude configuratie ook de speler weer op master gezet. Het lijkt me dat je dat dan vergeten bent.

De speler en de dvd brander zijn in de oude gonfiguratie instellingen gebleven.
Zij zitten namelijk met zijn tweetjes op de secondaire poort aangesloten.

Hier is dus niets aan veranderd, en na ik de cd brander weer heb afgesloten en alles aangesloten wat betreft de harddisk, blijft het probleem zich voordoen.

Dus je plaats de cd-brander als slave na de HD op de primaire poort.
Als je dan de Hd ook nog als master hebt gezet en de kabels zitten goed, dan zou het toch moeten werken, de brander wordt wel in de bios herkend als zijnde een brander???

tip .stof is nu eenmaal funest voor een pc heb je stofproblemen verwijder dan eens alle stekkertjes en sluit ze weer opnieuw aan 95% van stofproblemen worden hier mee opgelost wat betreft je configuratie je MOET je dvd brander op master zetten op ide 2 speler op ide 2 op slave
Hd op ide 1 als master.

Diverse mainboard geven dit aan op de printplaat of ergens in helpfiles!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Rogertje

@ Rogertje.
Ik had dus alles schoongepoetst, en het stof met de stofzuiger opgezogen.

@Rogertje en @JJW.
Om uit te sluiten dat het aan de cd brander zou liggen heb ik die dus eerst ontkoppelt.
Vannacht toch het bed maar even opgezocht, en de pc uit.
Net dus met opstarten, weer het zelfde euvel.
Tig keren aan en uit zetten, en kabels tot en met stopcontact er in en er uit.

Eindelijk na veel vijfen en zessen start ie dan eindelijk door.

krijg direct bij het aanzetten dan ook telkens de melding op het beeldscherm: No signal, check input or connection.
Denk dat dit te maken heeft met geen videosignaal voor het beeldscherm.

Kreeg net tijdens de opstart ook nog een melding in de trent van:

Computer currently shutdown incorrectly.
Press Del to enter Bios setup and confirm configuration.

En dat terwijl ik um vannacht dus op een normale manier heb afgesloten.

Ja maar na vele resets kan hij wel eens van slag zijn.
Mag ik vragen, wat voor kleuren kaar gebruik je, welk merk en het type moederbord, en welk geheugen vooral het merk en of type.
Ik zelf heb hier een buurman die heeft een vergelijkwaardig probleem doordat zijn geheugenbanken niet samen werken met het MOBO, of te wel die moet regelmatig de pc resetten bij opstarten voordat hij een keer doorstart en al zijn geheugen tot zijn beschikking heeft.

Het Mobo is een Asus A7N8X-X
Beeldschermadapter is een Nvidia Geforce FX 5600 XT
Processor is een AMD Athlon 2600+
Harde schijf is een Maxtor 6Y120L0

Voor het geheugen moet ik even in de kast gaan kijken, en dan zou die uit moeten.
En laat ik eerlijk zijn, dat durf ik eigenlijk niet:(

Heb het met een draaiende pc toch kunnen vinden.
Op het geheugen zit een sticker, en die meldt het volgende:

Corsair Valueselect

VS512MB333 Lot 04020340

Heb het idee dat het merk Valueselect is, want dat staat op elk onderdeel van het geheugen gedrukt

Laatst bewerkt:
Ga eens in het bios van je pc en schakel daar usb leagycysupport uit.
Hekpt dit niet trek dan eens alles uit wat je hebt aangesloten op usb poorten en probeer dan opnieuw op te starten
Heb je een printer van HP aangesloten op USB schakel dan printprevieuw uit in de HP software.
Die laatste tip is een bij mij bekend probleem!!!
Verder zou ik eens alle stekerverbindingen eens eruit halen en weer terug zetten ,dus ook je geheugen en insteekkaarten

suc6

Groetjes Rogertje

@ Rogertje.

I will try.

Eerst ben ik maar begonnen om alles te backuppen, want vanmiddag leek het er op alsof de harde schijf de geest zou gaan geven.

Als ik hiermee klaar ben, dan zal ik jouw tips eens uitproberen.

Wat betreft, het alles disconnecten, momenteel draait ie met alleen beeldscherm, muis en keyboard, en Lan aansluiting.
Voor de rest is alle overige randapparatuur al afgekoppeld.

Kun je aangeven wat die leagycysupport doet?

En inderdaad had ik een HP op USB, als alles niet wil lukken, ga ik die tip ook nog proberen.

Dank voor reactie en een goede en vooral veilige jaarwisseling gewenst.

Met disconnecten bedoel ik alles!! wat je ook maar van je moederbord kunt losmaken .
Kan nl nog altijd een stofprobleem zijn.

Usb leagecysupport zorgt ervoor dat je kunt opstarten vanaf usb.
Kaartlezers in printers e.d kunnen hierdoor worden gezien als opstartschijf welke voorrang kunnen hebben

Aangezien dat je een asrockboard hebt heb je dit niet nodig want je kunt ook een opstartmenu oproepen direkt nadat je je pc hebt aangetzet met ik dacht F11
Hiermee kun je dus weer vanaf usb opstarten voor één keertje.
Normaliter heb je usb leagecysupport dus NIET nodig en geef je dus de tip om die in het bios uit te schakelen.

Kijk ook eens voor verdere info op de site van HP sectie printers

Is even zoeken maar er staat veel info over problemen

Groetjes Roger

p.s Prettige jaarwisseling voor iedereen en proost!!!!!!!!

Probleem lijkt opgelost

Kom ik tijdens één van de nieuwjaarsbijeenkomsten in gesprek met wat achteraf blijkt de systeembeheerder van een aantal bankfilialen, en gaat het gesprek over pc's en hun eventuele niet functioneren.

Ook mijn probleem aangekaart, want ook na alles op het oude te hebben teruggezet, en alles te disconnecten was het probleem nog niet over.

Zijn conclusie, te veel statische electiciteit waardoor de boel blijft hangen, ga de boel gaan aarden.
Ik met koperdraad de pc aan de cv gekoppeld, en een poos laten zitten.

Nu een aantal try outs later start de pc weer als vanouds.

Dan hoop ik dat het daar bij blijft, het klinkt als niet onmogelijk maar wel ver gezocht.
Ik ben benieuwd of het blijft werken.

Geplaatst door jjw
Dan hoop ik dat het daar bij blijft, het klinkt als niet onmogelijk maar wel ver gezocht.
Ik ben benieuwd of het blijft werken.

Lijkt gek, maar ik heb een zelfde oplossing ooit van HP aangedragen gekregen. Toen wilde een HP2210 niet installeren hier op de studeerkamer waar geen geaarde stopkontacten zitten. Toen ik aarde had gemaakt liep alles fluitend....waarvan akte.. geef het door!

Alles wat een geaarde stekker heeft moet je ook insteken op een geaard stopcontact ,ik kan het weten,is mijn vak
enerzijds veiligheid anderzijds potentiaalvereffening(HEEL belangrijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan