opstartproblemen na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
48
ik heb een probleem met mijn desktop: zodra de stroom er een korte tijd af is geweest (bijvoorbeeld als de aardlekschakelaar eruit heeft gelegen, of als ik de computer verplaatst heb en de stekker eruit moest halen), geeft de computer problemen met opstarten.

Nadat ik het windowslogo krijg met opstarten, krijg ik daarna het bluescreen of death. Wat daarop staat kan ik niet lezen, het gaat te snel. Vervolgens moet ik opstartherstel uitvoeren, maar krijg ik altijd de melding dat dit niet geslaagd is. Na een aantal keer proberen, iedere keer niet geslaagd als resultaat, zet ik de computer uit en haal ik alle stroom eraf door de stekker eruit te halen. Ik laat hem dan een lange tijd staan, een uur of zo, en probeer het dan weer. Dan start hij vaak weer op zonder problemen. Soms moet ik het hele proces nog een keer herhalen, maar lukt het me daarna weer om gewoon zonder problemen op te starten. Heeft iemand enig idee hoe ik dit snel kan verhelpen/kan voorkomen dat ditr optreedt?

Mijn systeem:
windows 7 ultimate
amd phenom II 940 black series (3ghz quad)
coolermaster m850 silent pro voeding
Kingston KHX8500D2T1K2/4G PC8500, 1066 MHz, totaal 8gb
MSI k9n2 diamond moederbord
2x MSI 250gts 1gb twin frozr videokaarten
 
Druk op Windows toets + R en geef in 't tesktvakje: %systemroot%\minidump

Zoek de recentste .dmp file en upload hem ergens. Plaats de link in een volgende reactie. Zodat we kunnen kijken welke soort fout er achter de BlueScreen zit.

Succes!
 
Wanneer moet ik dit dan invoeren? Er gebeurt niets als ik dit doe tijdens bluescreen. Windows kan ik niet in door de fout, dus waar moet ik die 2 toetsen indrukken?
 
Nee. Je moet dit kunnen uitvoeren als je nog op de PC kan doorstarten.

Herstart de PC druk tijdens de opstartfase (ook wel POST screen genoemd) druk op F8.

Ga in Veilige modus mét netwerkmogelijkheden en voer nu het volgende uit (als hij volledig is doorgestart en je in Windows zit):
Druk op Windows toets + R en geef in 't tesktvakje: %systemroot%\minidump

Zoek de recentste .dmp file en upload hem ergens. Plaats de link in een volgende reactie. Zodat we kunnen kijken welke soort fout er achter de BlueScreen zit.
 
Laatst bewerkt:
Helaas ben ik dit stadium al voorbij en kan ik alleen kiezen tussen Windows normaal starten (waarna ik weer bluescreen krijg) of opstartherstel starten. Ik kom er dus niet in. Tegen de tijd dat ik erin kan, is het probleem al verholpen en valt er dus niets meer te diagnosticeren
 
Nogmaals de PC gewoon afzetten en terug opzetten.. (wel niet tijdens de opstartherstel!)
En kies dan voor F8 en volg bovenstaande instructies opnieuw.
 
Hoi,
download WhoCrashed die automatisch de dumpfiles opzoekt en analyseert.
Plaats het resultaat hier in een bijlage.
 
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dat een aantal keer heb geprobeerd met f8 en een aantal andere f toetsen, maar ik kom niet meer in het scherm om veilige modus te starten. Hij geeft me maar 2 keuzes en veilige modus kom ik ook niet meer in. Downloaden kan al helemaal niet want ik kom Windows niet in
 
Kun je in de BIOS komen?

AMI BIOS: Delete toets tijdens de POST (power on self test)
Award BIOS: Ctrl-Alt-Esc, of Delete toets gedurende de POST
DTK BIOS: Esc toets gedurende de POST
IBM PS/2 BIOS: Ctrl-Alt-Insert na de Ctrl-Alt-Delete
Phoenix BIOS: Ctrl-Alt-Esc of Ctrl-Alt-S of F1

Stel alvast in de BIOS 1ste Boot Device CDROM in.
 
Laatst bewerkt:
Is de voeding van je pc ingeplugd op een geaard stopcontact? Zo niet doe dat maar eens.
 
het stopcontact is geaard. Kleine bump, aangezien het probleem nog steeds bestaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan