Opstartproblemen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrik200

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo helpers,

Mijn Pc start niet op

Medion (aldi) MT6 MT177A Pentium 4 gekocht 26 maart 2003
2,6 GHz 512Kb Second Level Cache
Ati Radeon 9600 TX 128 MB DDR SDRam 540 Mhz
HD: Seagate 120 GB (7200 O/M)
Medion TV-tuner kaart
Window XP Home Editon (update naar SP2)
geen luidspreker aanwezig (wel speakers)
geen floppydrive aanwezig

tijdens TV kijken (gebruik tv-tuner) viel PC plotseling geheel uit en kwam in beeld te staan "geen verbinding"

Daarna opnieuw opgestart:
op beeldscherm verschijnt niets
geen piepjes (zit ook geen luidspreaker in)
3 ventilatoren werken wel (van de voeding, van de processor en van de videokaart)
HD begint niet te werken
Zowel dvdspeler als dvdwriter gaan wel open en als ik er een cd/dvd in stop begint de speler de cd/dvd wel te herkennen
Drie lampjes op het toetsenbord branden alle drie tegelijk tijdens opstarten (slechts 1 keer)

Werkt wel:
oude videokaart in andere computer gestopt (werkt wel)
oude beeldscherm aan andere computer gezet (werkt wel)

Werkt niet:
andere videokaart gekocht en geplaatst heeft (geen effect)
ander beeldscherm aan de kapotte computer gezet (geen effect)
batterij van het moederbord gehaald en 1 uur gewacht; batterij weer geplaatst (geen effect)
PC opgestart zonder hard disk (geen effect)

Wie weet wat ik nog meer kan proberen of heeft na het lezen van bovenstaande een idee wat de oorzaak van de storing kan zijn.

Ik hoop dat iemand iets kan vinden

Laatst bewerkt:
Zou er eerst een speaker op aansluiten, voor de eventuele biosbeeps, zo kun je moelijk een analyse maken, het kunnen de geheugenreepjes zijn, of het moederbord.

Lange Pier,

Bedankt voor je snelle reactie

Ik heb al gekeken hoe ik een speaker moet aansluiten, maar ik kan niet vinden hoe dat moet. Weet je een oplossing

Hendrik

Laatst bewerkt:
Meestal zit er wel een klein speakertje in, of die zit aan de onderkant van de drivebay, of tegen de achterzijde van het front, of alleen als een klein zwart klein rolletje drop, op het moederbord, of aan de speakeraansluiting, meestal een plaate stekker, die 4 pinnen kan omvatten, maar er maar 2 van gebruikt worden, de uiterste 2 aan die stekker, met een rode en zwarte draad.

Maare, als iets zomaar uitvalt, en alle ventilatoren werken, en de drives gaan ook open, dan kun je wel concluderen dat de voeding goed is, indien je 2 latjes geheugen hebt, er eentje uithalen, proberen, eventueel omruilen, maar ben toch bang, dat het mobo is overleden.

Bedankt LP,

Ik heb gezocht naar een aansluitpunt voor een speaker.
Ik heb vier aansluitpinnetjes gevonden die niet gebruikt worden. Deze zitten aan het mobo naast de pinnetjes van de aan/uitknop en het aan/uitlampje. Op het mobo geschreven staat: hdd-led en reset. Dit lijkt mij niet de plaats voor een speaker.
Ik heb de tv-tuner/modem-kaart verwijderd en heb daar het rolletje drop gevonden met de naam hycom hy-05 + Dit heb ik op internet opgezocht en blijkt een speaker te zijn. Ik heb deze sinds de aanschaft van mijn computer nog nooit gehoord.

Ik heb de geheugen lat (ik heb er maar 1) verplaatst, maar geen resultaat

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je alles loskoppelt van je MOBO, alle Pci kaarten eruit haalt, 1 geheugenmodule erin laat,
HDD aangekoppeld, en je PC nog niet opstart, heb je een voedings- of MOBO-fout.

Andere voeding zou ik toch even proberen.

Als dat niet helpt, is waarschijnlijk je MOBO overleden. (Komt vaker voor bij oudere Medion's)

Greetz,

Harry.

Harry,

Bedankt voor je reactie

Alles heb ik losgekoppeld van mijn MOBO, de Pci kaart eruit gehaald (tv-tuner/modem), 1 geheugenmodule erin (ik heb maar 1), HDD aangekoppeld, maar PC start nog niet op.

Donderdag zet ik er een andere voeding in. Ik heb een voeding uit een compac pentium 2, kan deze zonder problemen in de probleem PC

Je schrijft dat je de batterij eruit gehad hebt etc.
Heb je nog zo'n batterijtje liggen?
Er kan idd. van alles en nog wat defect zijn, maar ook het CR2032 batterijtje kan gewoon "op" zijn..............

Pasja,

Bedankt,
Ik heb niet nog een batterij liggen, maar zal even 1 opsnorren en deze plaatsen

Hendrik

maar ook het CR2032 batterijtje kan gewoon "op" zijn
Je kunt ook zonder batterij opstarten,alleen moet je dan telkens de bios instellingen opnieuw invoeren.

De batterij houdt die instellingen vast,meer niet ;)

Greetz

W,

Ik heb zonder batterij opgestart, maar nog steeds geen effect

Ik probeer nog een andere voeding

Hendrik

Nieuwe (reserve) voeding geplaatst. Geen verandering

Nieuw moederbord geplaatst

Probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan