Opstartproblemen/voeding !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LordII

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Beste Dames en Heren,

ik zit met een relatief klein probleem: Mijn computer start af en toe niet op. Als ik dan vervolgens de voeding uitzet en daarna weer aan start hij wel weer op. Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad want ik vind het een vrij vreemd fenomeen... Ik weet trouwens niet of ik hiervoor in het software forum wezen moet maar hopelijk kunnen jullie me alsnog helpen.

Met vriendelijke groet,
LordII

Dat kan aan een aantal factoren liggen.
Ik hoor je niets roepen over eventuele biosbeeps.
Ik verdenk daarom een brakke voeding. Heb je evt een andere voeding om te testen?

Gezien de aard van de vraag verplaatst naar een geschiktere sectie

Ik hoor volgens mij geen bios beeps bij t opstarten, of ze moeten heel zacht zijn..

Ik verdenk daarom een brakke voeding
Ik heb helaas geen andere voeding om te testen. Zou het ook kunnen liggen aan het stopcontact waar m'n voeding in zit? Ik heb namelijk een stekkerdoos vol waar ook nog eens m'n pc aanvast zit... BTW ik heb geen enkel verstand van voedingen, maar het lijkt mij dat de voeding het "veiligste" onderdeel van een computer is, hij is nu ongeveer 4 jaar oud is dus ik weet niet hoe groot de kans is dat die kapot is. Is er een manier om te testen of die niet helemaal goed werkt met software of kan dat alleen hardware matig?

In ieder geval heel erg bedankt alvast!

Nieuw probleem

Momenteel een nieuwe voeding erin gezet, hij start nu wel op. Helaas valt hij na verloop van tijd (+- 15 sec) weer uit...:( Wat zou dit kunnen betekenen? Kapot moederbord misschien of is het iets anders?
Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen!

UPDATE: tijdens t opstarten geeft hij aan CPU OVERTEMPERATURE, hij heeft de hele nacht uitgestaan zonder voeding dus t lijkt me sterk dat dat zo is...
vervolgens kan ik wel bij de bios komen maar dan valt hij bijna direct uit... ik ben ten einde raad, iemand die hier iets van snapt?

Laatst bewerkt:
Zou beginnen met het halen van een tubetje warmtegeleidende pasta en daarna de CPU koeler erafhalen, alles goed schoonmaken met wasbenzine en de koeler opnieuw plaatsen met een heeeel dun laagje pasta.

Over welk merk en type PC of moederbord hebben we het?

CPU: I7 920
Moederbord: Asus Rampage Extreme II

2 vraagjes, moet ik de cpu ook schoonmaken met wasbenzine? Ik heb gisteren al de cpu koeler losgemaakt en even stofvrij gemaakt en er zit ook een plek op de cpu (logisch lijkt mij). En m'n 2e vraag is hoe moet ik dat laagje erop zetten? Het is nu in de vorm van een rondje, maar is het niet beter als het een volledige rechthoek is? (ivm t contactoppervlak)

Ja, alles goed schoonmaken met die wasbenzine, ook de CPU en de onderkant van het koelblok, heb je wel nieuwe pasta nodig.
Dat spul is ervoor bedoeld om alleen de oneffenheden uit te vullen en om de warmte zonder weerstand zo snel mogelijk in het koelblok te krijgen.

Oke, ga ik dat even doen! Ik heb trouwens op m'n lcd poster even gekeken terwijl ik m weer opnieuw aanzette, die geeft aan als er ergens iets niet klopt maar hij gaf alleen aan na een tijdje 'Power_off'..

Gelukt!!

Ontzettend bedankt voor je hulp, hij start weer normaal op zonder uit te vallen en dergelijke. Enige probleempje is dat ik windows moet herstellen maar dat overleef ik denk ik wel ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan