Opstartproblemen Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyBossche

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Berichten
4
Toen mijn pc een beetje raar deed dacht ik dat ik het OS W7 een opfrisbeurt kon geven door de W7OS dvd even te gebruiken en herstellen aan te toetsen. Het viel me op de een geheugentest maar bleef opnieuw testen. Ik had mijn pc de nacht laten opstarten en in de ochtend was hij die test nog aan het doen.
Op deze hdd (2Gb) staan behoorlijk wat bestanden dus dacht ik om de hdd in een externe usb station de bestanden even over te plaatsen naar een andere hdd maar dat is helemaal niet mogelijk want de schijf blijkt niet toegankelijk te zijn.
Dan heb ik maar in dezelfde pc een tweede hdd geinstalleerd en het W7 OS geinstalleerd met de hoop dat het nu wel goed komt. Nog steeds is de hdd niet toegankelijk. Uiteindelijk kreeg ik dan het bericht bootmbr maar ik kom echt niet verder (herstel blijkt niet mogelijk)!
Hoe kan ik de bestanden van de eerste hdd afhalen?
Of hoe kan ik de eerste hdd opnieuw aan de praat krijgen? Ik zou echt graag mijn 160 Gb aan bestanden niet verliezen.

Graag uw hulp.
Mod edit:
Allereerst welkom op Helpmij
ik heb je een eigen topic gemaakt het is n.l. niet toegestaan in iemand ander's topic mee te liften/in te breken
Mvg,
Mik Zjegger
Mod sectie besturingssystemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Als je geheugen getest hebt met memtest 86 blijft dat draaien to je het zelf genoeg vindt, dus da's niet verontrustend.

Enne.....2 Gig bestanden kan niet zoveel zoveel zijn, toch ?

Je kunt proberen die bestanden veilig te stellen via een recovery-programma, bijv. Recover my Files: http://www.recovermyfiles.com/nl/.

Met de Win 7 DVD kun je alleen het bestandssyteem op de C-schijf herstellen.

Greetz,

Harry.
 
Hallo Harry,

Ook wanner de pc opnieuw werd opgestart kwam onmiddellijk die memtest naar voor en starte mijn pc niet echt op.

Nu krijg ik dus wel de bbootmbr maar als ik dus van de dvd wil herstellen dan vraagt hij voor setup hardware gegevens maar die heb ik dus niet. En kan ik dus niet verder.

Het is een schrijffout en niet 2 Gb maar 2 Tb
Ik zal de recovery proberen en kom hier op terug.
 
Hoi !

En had die Windows memtest niets ontdekt ?

Zo ja ligt daar je probleem.

Greetz,

Harry.
 
de memtest is een van de testen die je kunt doen om te herstellen. Maar daar blijft hij gewoon doordraaien, uren aan een stuk. Neen hij vind niets en gaat ook niet verder. Hij blijft doordraaien.
 
Hoi !

Nogmaals: als je de memtest niet handmatig stopt blijft ioe inderdaad draaien.....

Bij mij ook, hoor.

Als je de stappen hier beschreven op volgt schrijf je 'n geheel nieuwe bootmanager: http://support.microsoft.com/kb/927392/nl

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan