Opstartproblemen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonge zoon

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
29
Hallo,

de laptop van mijn vriendin start wel op alleen komt er alleen de achtergrond, geen pictogrammen op het bureaublad en geen menu start.

Ik kan wel in het taakbeheer komen maar systeemherstel werkt niet, als ik systeemherstel gebruik sluit deze midden in het herstellen af en zit ik weer met hetzelfde probleem.

Gister vond AVG virusscanner een virus (welke weet ik zo niet meer) en heeft deze verwijdert. Nadat ik de virusscanner nogmaals bleef scannen bleven er virussen gevonden worden.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me zou willen helpen.
Als je nog dingen wil weten hoor ik het graag.
 
Als alleen het bureaublad er nog staat kan je het volgende proberen:
Ga naar Taakbeheer>Nieuwe Taak> typ explorer.exe
Neem voor de zekerheid ook deze handleiding is door.
 
Bedankt voor je reactie.

Als ik explorer start dan krijg ik wel het start menu enzo maar hoe kan ik het zo instellen dat als ik de volgende keer opstart ik dit direct krijg in plaats van eerst naar taakbeheer te moeten gaan enzo?

Als alles nu 'gewoon' is opgestart krijg ik wel continue de melding:

Preventie van gegevensuitvoering (DEP)
Om uw computer beter te beveiligen, heeft windows dit programma afgesloten.
Windows NT Multiple Provider Notification.

Als ik op bericht sluiten druk blijft deze melding terug komen....
 
Ik weet niet of het werkt, maar probeer dit is:
Ga naar Start>Uitvoeren> typ regedit
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Run, rechtermuisknop in het rechter venster, nieuwe Reg_SZ waarde toevoegen, en als waarde de locatie van explorer.exe neerzetten. Uit mijn hoofd(zit nu op school:p) staat explorer in C:\Windows, dat zal ik thuis nog even nakijken.
 
De lokatie waar explorer staat klopt maar als ik opnieuw opstart start explorer nog steeds niet automatisch op, als ik via het taakbeheer explorer start krijg ik continue de melding:

Preventie van gegevensuitvoering (DEP)
Om uw computer beter te beveiligen, heeft windows dit programma afgesloten.
Windows verkenner.

Ik heb de handleiding gelezen maar ik kan deze scans niet uitvoeren omdat telkens onder de scan ik een blauw scherm krijg en de computer crashed.
 
Ga naar Start>Rechtermuisknop op Deze Computer>Eigenschappen>Tabblad 'Geavanceerd'>Instellingen onder het kopje 'Prestaties'>Preventie van Gegevensuitvoering(DEP). Vink daar de onderste mogelijkheid eens aan, dan opnieuw opstarten en kijken of je pc wel goed start.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je in je laatste post zei alleen dat werkte niet, nu heb ik alle vinkjes ook nog aangezet om geen melding te krijgen maar alsnog blijven de meldingen komen...

Verder start explorer ook niet vanzelf op.
 
Dat heb ik al gelezen en geprobeerd alleen lukt dit niet opdat telkens onder de scan de computer crashed (blauw scherm)
 
Probeer eerst de instructie van mrmusic, daarna het volgende als je een xp-(installatie)cd hebt.
Cd invoeren.
Ga naar Start>Uitvoeren>typ sfc /scannow
Let op de spatie tussen sfc en /scannow.
 
Nu kan ik windows helemaal niet meer opstarten en had besloten windows opnieuw te installeren, ook dit lukt niet meer want er blijft telkens een blauw scherm komen en de computer start erna weer opnieuw op.

Iemand enig idee hoe ik nu windows alsnog kan installeren?
 
Druk F8 tijdens het opstarten, kies dan voor de optie Disable automatic restart(o.i.d.). De volgende keer blijft het blauwe scherm waarschijnlijk staan, kan je de gegevens die erop staan doorgeven?
 
Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP : 0x0000000A (0x00000166, 0x00000002, 0x00000000,0x804FA726)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
Bezig met uitvoeren van fysieke geheugendump naar schijf.

Bedankt alvast voor alle moeite!
 
Start je wel vanaf CD ?
Héb je een SATA of een IDE hdd in het ding zitten?
 
Hallo pasja,

ik had booten vanaf cd al bovenaan staan, als windows dan opstart staat er wederom dat windows opnieuw moet opstarten ivm setup. Als de computer dan opnieuw is opgestart komt er alleen een pijltje en kan ik zien dan de resolutie veranderd is maar na enkele seconden krijg ik wederom het blauwe scherm...

Ik krijg setup ook niet gestart als ik nog in ms-dos zit.
 
Krijg je wel een regel te zien kort na het booten die luidt:

druk op een willekeurige toets om Windows vanaf CD te starten?
 
nope, ook niet.

Als ik op F8 druk kan ik er ook niet voor kiezen om de setup te starten, ik krijg alleen de keuze om de huidige xp op te starten.
 
Dan is je probleem waarschijnlijk nog simpeler.
Jij kunt die witte regel tekst niet zien omdat de schermresolutie (nog) niet optimaal is ingesteld bij het booten vanaf CD.
Die regel hoef je ook niet persé te kunnen zien om toch vanaf CD te booten.
Doe de Windows CD in de drive, restart de machine en druk vanaf het moment dat de eerste biosboodschappen voorbij komen op een willekeurige letter, bijv. de letter G en blijf die 2x per seconde indrukken. Ik ben ervan overtuigd dat nu de setup van Windows gaat starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan