Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen1987

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
9
Hallo,

Ik heb al een paar weekjes problemen met het opstarten van de computer. Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk te omschrijven-
De computer wordt gewoon aangezet. Hij lijkt normaal op te starten. Vervolgens blijkt opeens dat hij na 10 sec uitvalt. Alsof de stroom er vanaf wordt gehaald. Ik kan dan niet direct opnieuw opstarten, moet eerst de stekker even uit het stopcontact halen en er weer opnieuw in doen. Vervolgens maar weer aandoen. Vaak valt de pc dan nog een keer uit. Weer opnieuw stekker erin/uit en aandoen. Bij de derde / vierde keer opnieuw proberen gaat hij meestal pas goed aan. Staat hij eenmaal aan? dan zijn er geen problemen meer. Hij blijft gewoon perfect werken. Hij moet dus even door dat opstarten heen, daarna is alles ok. Dat ''uitvallen'' gebeurt trouwens altijd voordat je in het ''inlogscherm'' terecht komt.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

Groeten Coen
 
Hoe oud is je PC, en wat bedoel je juist met inlogscherm? Bedoel je in WINDOWS zelf of het opstartscherm (eerste scherm bij het opstarten van een pc)?
 
Heb je net nieuwe drivers of hardware geïnstalleerd?
Dan willen dit soort problemen ook wel eens voorkomen.

Kun je nog opstarten in veilige modus?
Dan kun je eventueel kijken in apparaatbeheer of er problemen zijn met de hardware of drivers.
 
Fred nog eens wat je hebt een mooie site.
 
Ik heb eigenlijk alk een hele tijd geen nieuwe hardware meer geinstalleerd. Met het inlogscherm bedoel ik gewoon inderdaad het windows gebruikers inlogscherm. Zodra je dus eenmaal in de windows interface terecht komt gebeurt 't uitslaan van de pc niet meer. Ik zal gaan kijken of alles klopt bij apparaatbeheer, jullie horen het nog!
 
Vandaag viel de pc ook uit toen ik net in windows was ingelogd als gebruiker..... hij was nog bezig met het opstarten van de programma's in de taakbalk. Ik heb continu een virusscanner aanstaan. Ik moet dus steeds de stroom een paar seconden helemaal van de pc afhalen, totdat je als het ware dat geluidje hoort (net als bij een beeldscherm bijvoorbeeld wanneer je dat uit zet hoor je altijd zo'n geluidje dat de stroom er vanaf is) en dan pas weer opnieuw de stroom erop zetten. anders krijg ik hem sowieso niet aan. Maar is hij eenmaal goed en wel opgestart dan blijft hij probleemloos aan.....

:(
 
Heb je al gescand op Spyware en virussenVirussen ?

Schoon je je PC wel eens op?
Denk daarbij aan register, tijdelijke bestanden.

Je kunt in ieder geval eens het volgende proberen.

Ga naar Start/Uitvoeren en type daar het volgende commando in:

sfc /scannow

Misschien dat dat helpt.
 
Ik denk eerder aan 'n hardware probleem, het lijkt wel iets aan de hand is met de voeding of met je moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan