opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

C-mon

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Het is heel raar. Als ik mijn coputer opnieuw opstart doet hij het wel gelijk. Maar als ik een nacht wacht heeft hij ineens opstartproblemen. Dan doet hij het meestal pas na de derde poging. Bij de eerste poging kom ik meestal uit op het blauwe scherm, dat aangeeft dat er een 0x0000000A fout is. Maar soms ook iets anders..
bij de tweede keer loopt hij meestal vast bij het opstartscherm met de zandloper. En meestal de derde of vierde keer doet hij het dan.
op microsoft site staat dat je bij een 0x0000000A fout de bios en de shadow funkties uit moet zetten. Dat heb ik gedaan, maar het helpt geen moer..
denk dat het aan de hardware licht.
heeft er iemand een idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

Staat er achter die 0x0000000A nog een prettige mededeling? [IRQ not less or equal o.i.d.]?

Als die het wel doet zet dat dan een erin

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Hai beste ErpCity
hoe zou ik mijn copmuter dan kunnen versnellen?

BANDIT123, wat jij voorstelde lukte niet
als ik hem morgen opnieuw opstart zal ik kijken of er nog extra info staat in het blauwe scherm.

Laatst bewerkt:
Versnellen? Da's simpel: gooi 'm van zeven hoog het raam uit... dat is dus 7 x 2,7 meter plafondhoogte, is dus 22,4 meter [inclusief de begane grond] x 9,8m per seconde kwadraat: dan raakt ie de straat met ongeveer 220 km/u [inclusief correctie voor wrijving met de lucht]], dan zijn dus al je windows problemen, inclusief deze, die ernstig lijkt op een driver die ergens ligt te spoken, gewoon over....

Staat er nu nog iets achter die foutcode?

hahah, bedankt voor je heldere beschrijving :D
maar dit staat er dus 0x000000D1 (0X00000202, 0x00000002, 0x00000000, 0x000000202
dus.....

Dit wijst dan dus toch op een driver die de boel frustreert, en geen "hardware".......
Heb je kort geleden iets veranderd of geinstalleerd? Anders wordt het een hele zoekpartij.....

Of ik er iets aan veraderd heb?!
Ik heb mijn harde schijf geformateerd, en windows XP er opnieuw op gezet. dus vorlgens mij staan er nu alleen de drivers op die op de xp cd staan. toch..?
groetjzz

Moet je ook nog de Drivers van Moederbord enz installeren,zit er geen driver Cd bij?

Nee, ik heb er geen driver-cd
Vast ergens op internet. Heb jij een idee hoe ik te werk moet gaan?

Van internet ophalen Everest,dat installeren en openen,naar Computer>Overzicht daar zie je wat er in zit ,en zo kan je de Drivers van de diverse Makers er van opzoeken.

Je heb niet toevallig een merk PC,want dan is Reg Nr of Tag Nr makkelijker ?

Ik heb nu de Everest diagnostic gedownload, maar weet niet echt wat ik er mee moet. als ik er een hardware-check mee doe krijg ik daarna een heel lang report waar ik niet echt veel van snap. :evil: Er staan wel een paar dingen. dat het aan te raden is om de bios te up-daten, en dat er geen L2 chase op zit ofzo.. ahumm. maar verder niet echt veel waar ik iets aan heb.
maar in ieder geval, thanx voor de moeite tot nu toe :thumb:

Met Everest bij op Computer klikken dan naar overzicht,aan de hand daarvan kan je zien wat er aanwezig is aan apparaten.
Dan ga je naar de sites ervan en haal je de Drivers ervoor op

Snappie

yo! ik krijg nu een hele lijst met zeker wel 30 dingen!
moet ik nu bij alles gaan kijken voor up-dates?:shocked:

Ja en nee, want per onderdeel staat er verschillende informatie.
Bijvoorbeeld:

Motherboard:
CPU Type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+
Motherboard Name Unknown
Motherboard Chipset SiS 756, AMD Hammer
System Memory 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (12/26/05)
Communication Port Communicatiepoort (COM1)

Dan hoef je alleen te zoeken voor drivers voor je processor ( AMD Athlon bij mij ) en moederbord.

En voor je videokaart heb je bijv. zo iets:
Display:
Video Adapter RADEON X600/X550 Series Secondary (256 MB)
Video Adapter RADEON X600/X550 Series Secondary (256 MB)
3D Accelerator ATI Radeon X600 (RV380)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (162145029)

Dan hoef je alleen te zoeken naar RADEON X600 Series.
En niet voor alles heb je drivers nodig.

Zo lijkt het veel, maar het valt wel mee.

Laatst bewerkt:
Heb je de drivers kunnen downloaden en installeren?
Zijn er verder nog problemen nu?

Mwa... hij doet het nu wel iets beter. Heb er een nederlands versie van windows xp prof op gezet. Mijn videokaart-driver heb ik ook nog kunnen updaten. Maar bij opstarten doet hij nog steeds gek, meestal doet hij het pas na de 4e keer. Bij Apparaatbeheer kun je drivers updaten. Maar bij de meeste lukt het niet, omdat er geen betere programmas voor gevonden kunnen worden. Ook heb ik Everest diagnostic. Met dat programma kom ik wel uit bij de juiste site van de hardware, maar er staat nooit de juiste driver bij.
dus het is nog even uitzoeken. als iemand nog goeie tips heeft..
groetjes

Als het moeilijk is:

Meld dan hier de complete naam van wat je wilt updaten en dan zoeken wij naar drivers .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan