opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanbb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Hoihoi,
Mijn computer wil niet meer opstarten, zodra ik hem aanzet gaat alleen de ventilator draaien en het lampje branden , verder gebeur er niks. Het beeld blijft dan ook zwart . Ik kan de computer dan ook niet meer met knop uitzetten , alleen door stroom er af te halen .

Weet iemand hoe dit komt??

Laatst bewerkt:
Hoi !

Hoor je geen bios-beeps ?

Andere graka geprobeerd ?

Ander beeldscherm ?

Je geeft wel erg weinig informatie om tot een redelijke diagnose te komen; helderziende zijn we niet hier.

Greetz,

Harry.

Er komen ook geen piepjes , ventilators draaien wel.

Bij ander beeldscherm komt er ook geen beeld.
ik heb alles al schoongemaakt en uitgestoft.
Alles blijft zelfde.

Hoi !

Als je, voordat dit euvel optrad, niets hebt veranderd aan de hardware-configuratie zijn er veel mogelijke oorzaken.

Verwijder nu eens alle geheugen-modules, en start opnieuw op.

Hoor je nu bios-beeps ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je, voordat dit euvel optrad, niets hebt veranderd aan de hardware-configuratie zijn er veel mogelijke oorzaken.

Verwijder nu eens alle geheugen-modules, en start opnieuw op.

Hoor je nu bios-beeps ?

Greetz,

Harry.

Sluit ik me bij aan. Een pc die niet opstart zonder piepjes kan van alles mis mee zijn. Van voeding tot aan cpu.

Makkelijkste oplossing is zoveel mogelijk hardware loskoppelen en met minimale eisen opstarten (CPU/mem/VGA) en overige kaarten achterwege te laten. Heb je 2 RAM modules, probeer met 1 losse module te starten (werkt dat niet dan de andere).
De voeding is ook altijd handig om even te testen mocht je er nog 1 hebben liggen.

Dit is meer een klusje voor iemand die nog wat reserve onderdelen heeft liggen zodat ie wat kan testen, anders word het denk ik lastig.

probleem is er nog steeds, '
Ik kan wel de lade voor de dvd en cd s openen ed en de computer via de knop uitzetten, verder gebeurt er niks.

Hoi !

Sorry, maar je geeft nauwelijks antwoord op de gestelde vragen, en informatie krijgen we ook niet.

Als je snel een oplossing wilt lijkt me de suggestie van @D2freak een goede:

als je geen reserve-voeding/geheugen/graka/ etc. hebt is het bijna onmogelijk op afstand een diagnose te stellen.

Vraag hulp aan iemand die deze dingen wel heeft, en verstand van computers.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan