Opgelost Sorteren in verkenner

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Goedemorgen, ik wil de bestanden in de verkenner (win 11 pro) gesorteerd hebben op datum van mijn download, niet op de originele of laatst gewijzigde datum. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

De datum van download (be)staat die dan in de kolom (details) van Verkenner?
Op internet staat dat date modified en date created als zodanig gezien worden.

Dag Senso, Aanmaakdatum (date created) doet inderdaad wat ik wil. Maar als ik daarop selecteer blijft in de listing het bestand in de verdeling (vandaag; gisteren; eerder deze week; eerder deze maand; vorige maand; eerder dit jaar) op de oorspronkelijke datum staan.
Dus xxx.xls met datum bij afzender 1 mei 2025 en datum download door mij 16-07-2025 krijgt een correcte aanmaakdatum van16 juli maar blijft onder het kopje "eerder dit jaar" staan

Zet > Groeperen op > (Geen)

De tip van Senseo is nutteloos, want werkt niet. Wat je zou moeten doen is de weergave aanpassen. Daarvoor moet je in de menubalk de laatste optie hebben (<Beeld> geloof ik, en dan (ook weer uit het hoofd) <Opties>. Dan kun je daar de weergave (die je al hebt ingesteld natuurlijk) vastleggen voor alle mappen met dezelfde indeling. En dan heb je het 'definitief' (tot de volgende aanpassing natuurlijk) veranderd.

Ik zoek het zo wel even op de PC op als je er niet uitkomt!

Laatst bewerkt:
@OctaFish
Jouw reacties op mijn berichten zijn schandelijk.

Maar wel correct en terecht. Je geeft gewoon (soms) verkeerde adviezen. Leer daarvan, zou ik zeggen.

Overigens moet ik bekennen dat ik in deze te snel was; had de reactie van TS niet goed gelezen en verkeerd geïnterpreteerd. Dus deze keer had je wél gelijk, en moet TS het Groeperen uitzetten. Mea Culpa dus.

Dat was 'm inderdaad Octafish. Goeie voorzet van Sens(e)o en een inkoppend tikkie van jou! Dank jullie beiden hartelijk!

Terug
Bovenaan Onderaan