Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo beste lezer(es),

Ik heb al een jaar lang een terugkerend probleem met opstarten van mijn PC. Wanneer ik de PC aan doe, dan blijft het eerste scherm 15 minuten hangen, en dan start ie prima door. Alles werkt dan prima

Het probleem kon ik tot nu oplossen door de koperen stekkertjes van de geheugenkaart en videokaart met een gummetje licht aan te strijken, Vervolgens met pure alcohol licht na strijken en na te blazen met perslucht. Hier nam ik ook de insteekgleuven mee van deze kaarten. Om de twee a 3 maanden moest ik dat doen. De PC start dan snel op, geen probleem dan, tot nu.

Ik ging er tot nu toe van uit dat vervuiling/oxidatie de oorzaak was, maar nu geloof ik er niet meer in, omdat de oplossing niet meer werkt.

Wie weet wat de oorzaak kan zijn en hoe kan ik het oplossen?

De PC is 4 jaar oud, ik draai op XP Home origineel.

groet,

Robin
:)

Tja kan 2 dingen zijn, of je bent toe aan een nieuw moederbord, of je moet eens alles opnieuw installeren. De 2de optie kost je alleen een paar uur werk.

Probleem opgelost! Blijkt dat de boel is blijven hangen omdat de cartreader stuk is. De pc blijft dus zoeken naar iets wat niet meer werkt, vandaar de vertraging. Dus al die tijd had ik dat schoonmaakwerk voor niks gedaan.:o:o

Ik heb betreffend stekkertje van de cartreader los gemaakt en de pc start weer snel op.
Nu nog een nieuwe cartreader aan de Kerstman vragen.
:cool:

alle helpers bedankt voor de reacties

groet,

Robin

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan