Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hertje

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo,

Ik heb mijn PC vorige week terugontvangen van de reparateur, waar een nieuwe harddisk is gemonteerd. Kreeg hem keurig terug met XP erop. Daarvoor is er ook al een nieuwe moederbord ingezet.

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, (enkele problemen overwonnen met hulp van helpmij.nl :thumb:) Hij liep weer als een zonnetje. Volgende dag zet ik hem aan en loopt na een tijdje vast. Bij opnieuw opstarten melding: ..\windows\system32\config\system beschadigd of niet gevonden. Niet meer aan de praat te krijgen, dus weer harde schijf geformatteerd, windows en alles weer geinstalleerd. Hij liep weer top. Ook nog gescand op virussen (AVK), voor het geval dat de problemen had veroorzaakt. Laatste actie voor uitzetten was installatie SP2.

Vandaag zet ik hem aan, na 5 minuten loopt hij weer vast. Opnieuw opgestart en kom in scherm waarbij ik kan kiezen uit opstarten in veilige modus, en nog enkele keuzemogelijkheden. Al deze mogelijkheden geprobeerd, maar hij blijft steeds maar weer opnieuw opstarten.

Ik word er moedeloos van heb alles al 3x opnieuw gedaan, ik wil nu eerst weten wat er aan de hand is voordat ik weer een halve dag bezig ben om alles opnieuw te installeren.

Wie kan mij aanwijzigen geven waar het prbleem kan zitten?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Bianca

Heb je ná de Windows installatie wel eerst de moederbord drivers geïnstalleerd?

uhu wat heeft er dit mee te maken . Hij geeft toch een foutmelding die vermeldt naar het register , als je op internet die foutmelding opzoekt zie je dat ie het zelfde zegt :p
ga naar de recovery console maak van system32 , system 32 .old en maak hem opnieuw aan
en klaar ben je

uhu wat heeft er dit mee te maken . Hij geeft toch een foutmelding die vermeldt naar het register , als je op internet die foutmelding opzoekt zie je dat ie het zelfde zegt :p
ga naar de recovery console maak van system32 , system 32 .old en maak hem opnieuw aan
en klaar ben je

Mag ik hierop nog 3 vraagjes stellen? (ik heb de afgelopen 3 dagen heel veel geleerd, maar er valt nog heel veel te leren :o)

1. hoe kom ik in de recovery console?
2. hoe kan ik system 32 opnieuw aanmaken?
3. is dit een stucturele oplossing op loop ik het risico dat het weer fout gaat? nml. bij beide keren dat het mis ging is de pc een nacht uit geweest. kan het niet iets met een defect aan het geheugen te maken hebben?

Alvast bedankt!

Bianca

P.S. de foutmelding die ik genoemd heb heb ik de tweede keer niet gekregen

Antwoord op vraag 1 heb ik even opgezocht. Ga ik wel proberen (ik heb geen andere optie), maar ik heb vorige keer me een ongeluk op "R" gedrukt, maar gebeurde niets en XP werd gewoon opnieuw geinstalleerd. Kan het zijn dat dit niet op mij installatie-cd staat?

Hoi !

Ik zou eerst m'n geheugrn testen, bijv. met: http://www.google.nl/search?q=memte...ent-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL257NL258&aq=t

Het progje op floppy of CD zetten, daarvan opstarten en tenminste een aantal uren laten draaien.

Het is n.l. niet normaal dat je PC na een niieuwe installatie al na 1 dag crasht !

Daar moet dus een oorzaak voor zijn.

@sander1988: wat jij aangeeft zijn slechts lapmiddeltjes, maar verhelpen toch de oorzaak niet ?

Greetz,

Harry.

..\windows\system32\config\system beschadigd of niet gevonden
Ik neem toch aan dat deze fout in het register lig
en niet in het geheugen,
En hij ken uberhaupt niet meer in Win XP komen lijkt mij.
Hij krijgt die foutmelding als xp aan het laden is dan zie je die windows logo en dan krijg je die foutmelding,

Ik heb dit probleem vaker gezien op me stage , en dit kan deze foutmelding bijv als er een fout in je image cd zit.Of de windows instalatie is niet goed voltooid
( dit kan meerde redenen hebben )
Dus gewoon effe register herstellen en alles werkt weer hoe het hoord en je software en data behou je.
Hoe je in je recovery console komt , je doet je windows cd erin dan start je opnieuw op . Dan druk je op een gegevn moment op F12 tijdens de boot als je een scherm ziet met F@ en F!2 bovenaan , dan zit je in de win xp setup en dan druk je op R om windows te herstellen dan krijg je een functie om naar recovery console te gaan of xp zelf te laten reparen beide functies kunnen , alleen als je het in de recovery console doet ben je 5 minuten bezig en als je windows hetzelf laat doen is ie 15 minuten bezig.
Als de recovery console is gestart . druk je op 1
dan doe je cd config
cd repair
rename windows\system32 system32.old
cd ..
cd ..
cd system32
cd config
copy windows\system32 windows\system32.bak

Dit is het als ik het goed heb.
MAar zal maar effe wagten met dit want weet het niet zeker morgen ben ik op me werk en heb daar een handleiding gemaakt.

En als je geen zin heb om te wagten kies je de andere optie ( om windows zich zelf te later herstellen )
Als als je formateren of snel formateren ziet dan de pc opnieuw opstarten en probeer deze bovenstaande teskst opnieuw te doen

Laatst bewerkt:
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, (enkele problemen overwonnen met hulp van helpmij.nl :thumb:) Hij liep weer als een zonnetje. Vandaag zet ik hem aan, na 5 minuten loopt hij weer vast. Opnieuw opgestart en kom in

Sommige mensen willen dingen niet lezen of kunen niet lezen..............?

Er is meer aan de hand dan "even" iets herstellen en 't werkt allemaal weer.

Maar laten we inderdaad maar even "wagten" op het advies Sander88, daarna loopt alles immers weer als een zonnetje.

laat maar, lees mij tekst fout in de windows instalatie , image werkt niet goed die er is op gezet

R, F10, F12 er gebeurt bij mij helemaal niks. ik heb windows-cd's in verschillende talen, ik dacht misschien is er iets mis met mijn cd dus ook maar de engelse versie geprobeerd. ik kom niet in recovery. staat wel op cd: "starten van het recoveryproces" dus je zou denken dat het moet kunnen.

heb ook memtest op schijfje gezet, schijfje doet het op laptop dus is goed, maar pc wil er niet mee opstarten, daarom dacht ik met recovery mijn pc aan de praat te krijgen en vanuit windows memtest op te starten. feest gaat helaas niet door. :confused:

ik graaf verder en wacht jouw instructie (sander1988) nog even af.

dan moet je hem in de bios veranderen dat ie eerst boot vanaf cd en dan staat er druk op enter om te laden van cd doe je dat , dan laadt ie de setup maar morgen geef ik je die handleiding

nog een kleine opmerking: had ik recovery moeten installeren toen mijn windows nog draaide? (zoiets begrijp ik van de microsoft-site)

cd doet het wel, maar gaat windows opnieuw installeren (partitie kiezen e.d.)
wil wel proberen om even lapmiddel te gebruiken om memtest uit te voeren nml.

Laatst bewerkt:
Hertje, nee, dat betekende mijn "Tja / ja" niet. Ik reageer(de) probleem-inhoudelijk niet meer op deze posting en wel om 2 redenen:
1. je gaf / geeft geen antwoord op de vraag die ik stelde en
2. als iemand die het beter weet reageert en jij geeft je ook nog eens volledig "over" aan die persoon, dat vind ik dat die persoon jou maar uit de brand moet helpen.

Ik doe dit ook allemaal in mijn vrije tijd en als ik een (naar mijn bescheiden mening) relevante vraag stel om een beeld te krijgen van de mogelijke oorzaak en jij reageert daar niet op, dan is dat jouw eigen vrije keuze en is het voor mij een beetje over.

Tel dáár dan nog eens bij op dat er gesproken wordt over het kennelijk plaatsen van een image (daar waar jij volgens mij aangaf dat je een nieuwe Windows installatie hebt uitgevoerd in één van je eerste berichten), dan ben ik een beetje "klaar" met jouw probleem.

Sander1988 heeft jou toezeggingen gedaan, ik denk dat hij ze nu maar waar moet maken.

Tel daarbij op dat wanneer eenmaal een bepaalde richting is ingeslagen v.w.b. de probleemoplossing het veelal niet handig is om het probleem ook nog eens vanuit een andere invalshoek te gaan bekijken / benaderen. Topicstarters kunnen daardoor in verwarring raken en verkeerde dingen doen, waardoor het probleem alleen maar erger kan worden.

Laatst bewerkt:
:shocked: huh? tjee... ik ben me van geen kwaad bewust!

@ pasja: Excuses, maar ik had jouw vraag niet begrepen. Ik kreeg de indruk dat jullie in onderlinge discussie/overleg waren geraakt en wachtte het resultaat hiervan af. Ik heb geen moederboard drivers geinstalleerd (alleen van de soundcard). Weet ik veel dat dat eventueel zou moeten, alles deed het verder en dacht dat het dan zo goed was.

Ik weet niet wat images zijn, ik ben een redelijke leek, voor mij zijn dat gewoon "plaatjes"maar verder zegt het mij niets eerlijk gezegd.

Ik begrijp ook wel dat de methode van sander1988 een lapmiddel is, maar ik wilde deze methode alleen maar gebruiken om de tip van Harry Snor uit te proberen (memtest). Aangezien ik hiervoor windows nodig had, was mijn eerste doel om windows aan de praat te krijgen en daarna verder te gaan met memtest. Vandaar dat ik een combinatie heb gemaakt van de verschillende tips.

Ik stel 1 vraag waarop ik drie antwoorden krijg, hoe weet ik nou welk antwoord ik moet volgen? Het is toch logisch dat ik alle drie de mogelijkheden bekijk?

Ik weet dat jullie dit uit hobby doen om andere mensen te helpen, en dat waardeer ik ook heel erg. Maar ik begrijp helaas niet alles wat jullie aandragen, omdat ik er gewoon niet zo veel verstand van heb. Jammer dat jullie daar geen begrip voor hebben.

Ik denk dat het beter is dat een leek als ik de PC naar een expert brengt, misschien was het stom van mij dat ik dacht dat ik het zelf wel kon oplossen. (Een mens kan altijd nog wat leren en ik ben echt niet dom hoor)

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Laat ik dan afwijken van mijn principe en even wél inhoudelijk reageren. Nu zie je hoe simpel het is om spraakverwarring te krijgen. Wanneer het woord "image" wordt gebruikt bij het herinstalleren van Windows, wordt veelal een schaduw systeem kopie bedoeld en géén plaatje.

Daarnaast: het gebruik van de herstelconsole is meer aan experts dan aan relatieve beginners voorbehouden.

Advies-1 : geloof niet alles wat je wordt voorgehouden....................
Advies-2 : start opnieuw. Formatteer C. Zorg dat je SP2 op CD hebt voordat je begint. Installeer Windows XP en installeer daarna éérst de moederborddrivers. Installeer nu pas SP2.
Ga nu éérst álle updates van XP downloaden bij Microsoft update. Start Microsoft update diverse malen en je zal zien dat meerdere malen updates worden gevonden. Herhaal update totdat update aangeeft dat er geen nieuwe updates meer zijn.

Installeer nú een anti virusprogramma.

Installeer verder nog niets, behalve eventuele drivers voor hardware die binnen apparaatbeheer nog niet correct zijn geïnstalleerd. (apparaatbeheer met apparaten die cirkels met kruizen erin vertonen en / of uitroeptekens ervoor.)

Start de pc goed op? Ook de volgende dag?

Installeer nog geen games / applicaties etc. etc. Installeer nu alleen nog maar een pakket als Office en update het meerdere malen.

Wacht nu een dag of wat of je pc goed funtctioneert.

Krijg je met een "goed" uitziend apparaatbeheer en alle voorgaande adviezen uitgevoerd wederom foutmeldingen / hangend systeem? Dan mag je heel voorzichtig toch gaan denken aan een hardwaredefect.

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan