Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurfje1962

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Goeie morgen,

Een vriend zijn pc was super traag. Dus eerst adaware gedraaid (en cookies verwijderd). Daarna Pandaonlinescan (van gisterenavond 10 uur tot deze morgen - 40 % gedaan 1 fout gemeld al).

Ineens herstart de pc en blijft hangen op : Searching for Boot Record from IDE-O .. ok
Daareonder staat een streepje te pinken

Wie weet raad ?

Smurfje

Heb je ook alle ongebruikte rotzooi verwijderd?
En daarna gedefragmenteerd?

Als je schijf voor meer dan 60% vol zit krijgt deze onder windows problemen.
Een lege PC heeft minder rotzooi en zal daarom sneller draaien.

Alleen Linux zal op volle schijf nog goed werken, maar dat ik dus door het systeem, en daarom stappen steeds meer mensen over.

Ik vermoed nu uitzetten en herstarten en eerst rotzooi eraf en defragmenteren, kan uren duren op een oude en volle en trage PC.

PC start dus niet meer op, hoe kan ik hem terug opstarten om de "rotzooi" er af te smijten ?

Vermoedelijk moet je via CD een Windows versie opnieuw installeren.

Of staat er nog iets op D schijf apart zoals vele doen?
Je moet vermoedelijk alles opnieuw installeren.

Een meestal illegale XP of Win98 of ME, ( de laatste heb ik nog...)
of gratis Unbuntu Downloaden.
Ik zou dan de 8.04 nemen.

Oude bestanden terug is nu te laat.
Je had een copy moeten maken van alle belangrijke dingen.

Ook moet je bij nieuwe PC meestal Herstel CD maken maar nu helaas te laat.
Een andere Herstel CD werkt zelden, alleen bij gelijke PC soms.

klopt dus totaal niets van dat de scan maar op 40%.
wat is het voor pc ongeveer ?.
dit kan een goede spyware besmetting of een of ander virusje.
als het zo blijf zou ik dat ding toch eens opnieuw instaleren.

Als je opnieuw installeerde kan er een spoor van virus of andere rotzooi achter blijven.
Het beste is de harde schijf wissen door er Ubuntu op te zetten, alles word dan overschreven en de rest vullen met DVD films.

Doorgaan tot harde schijf vol zit en dan pas windows erop.

Alleen films kan ook, want als je het maar overschreef, alleen wissen is niet voldoende want dan verwijder je alleen de index waar alles staat en zal het virus zelf blijven.
Dus eerst vol zetten met rotzooi, dan leeg halen/alles verwijderen en daarna is het als nieuwe lege harde schijf.
Anders loop je het risico opnieuw besmet te raken met achter gebleven rotzooi.

Beter nu goed overschrijven dan 2x installeren....

Soms niet, als je nu gaat installeren kan er een virus achterblijven.

Als je eerst de harde schijf vult met rotzooi als films of Ubuntu is alles wel weg.
Vele denken dat de harde schijf leeg is maar het meeste kun je nu nog terug halen.

Dus kies voor zekerheid en vul de schijf met onzin en als vol dan pas opnieuw Formateren en dan is ook een eventueel virus of iets wat het probleem veroorzaakte overschreven en zal niet meer terug komen.

Als je het niet doet kun je later opnieuw je oude probleem soms terug krijgen en dat risico vind ik gezien jou eerdere verhaal te groot.

@ Mr Music,

Het klinkt inderdaad als onzin maar ik heb helaas ervaring dat de virussen die achteraan stonden niet overschreven worden.

Dus afhankelijk van toevallige plek soms wel, en soms....
en 2x installeren wil ik niet.
Ik kies helaas wegens ervaring liever voor zekerheid.

Verder vergat ik dat je de harde schijf kunt controleren op fouten, dit werkt ook als je deze tijdelijk op andere PC aansluit als 2e.

Via het anti virus van 2e PC zou scannen van deze schijf ook mogelijk zijn.
Dat zou vermoedelijk sneller en makkelijker zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als je schijf voor meer dan 60% vol zit krijgt deze onder windows problemen.

Waar haal je deze wijsheid vandaan??? Dat zou betekenen dat wanneer op een HD van 500GB 300GB bezet is en 200Gb vrij, Windows problemen zou krijgen???:o

Vermoedelijk moet je via CD een Windows versie opnieuw installeren.

Waarom opnieuw installeren als niet eens bekend is wat het probleem is?
Opstarten vanuit de herstel-consile en fixboot fixmbr uitvoeren zou het probleem best wel eens op kunnen lossen. Anders biedt vaak een herstel-installatie met behoud van bestanden en programma's een uitweg bij dit soort problemen.

Als je opnieuw installeerde kan er een spoor van virus of andere rotzooi achter blijven.
Het beste is de harde schijf wissen door er Ubuntu op te zetten, alles word dan overschreven en de rest vullen met DVD films.

En moet er opnieuw geinstalleerd worden, dan is gewoon volledig formatteren vanaf de setup cd van Windows echt ruim voldoende...

Laatst bewerkt:
XP herinstalleren is totaal niet nodig, het probleem ligt hem in de bootsector, dus dat schijfruimte heeft niets te maken of een virus. Kan het misschien zijn dat er een cd probeert te booten in cd station?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan