Opstartscherm Windows 8 wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Berichten
93
Hallo beste mensen op dit Forum,

Onderstaande vraag plaatste ik al eerder op dit Forumonderdeel. Helaas heb ik nog geen reactie gekregen met een mogelijke oplossing, daarom probeer ik het nog maar eens, want het probleem bestaat nog steeds en ik heb nog geen begin van een oplossing. Hopelijk is er nu wel iemand op dit Forum, die mij verder kan helpen......Intussen heb ik wel nog pogingen gedaan via MSCONFIG en via het programmaatje
"EasyBCD 2.2.exe". Helaas zonder resultaat.

Bij de installatie van meerdere OS-en, maar ook voor sommige herstel-programma's worden in het opstartscherm van Windows 8 vierkanten (blokken) getoond, die elk een OS- of naar de Image van een herstel-partitie verwijzen. Dat is prima zo, maar wanneer er een OS of een Image wordt verwijderd, blijft bij mij zo'n vierkant, dat naar een OS of naar een herstel-Partitie verwijst, toch zichtbaar in het keuzescherm. Dat is vreemd, want die vierkanten hebben dan geen functie meer en zijn daarom dus overbodig. Ik heb me suf gezocht, hoe ik deze niet meer functionele vierkanten kan verwijderen, maar heb dat helaas nergens kunnen vinden. Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb kunnen maken en nog meer hoop ik, dat iemand op dit Forum weet, hoe ik deze kan verwijderen. Ik vertrouw er op dat iemand, mij dit kan vertellen en groet jullie intussen vanuit Weert,

Cor Jansen (truus22)
 
Ok, weet je wat je kan doen? je kan de benamingen opschrijven (exact) die je ziet van de blokken die te veel zijn naar jouw idee.
Dan open je regedit:
C:\Windows\regedit.exe
Dan blader je naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\BCD00000000
en selecteer je die in het linker deel van het venster.
Dan zoek (toets F3 volgende zoeken, vink de bovenste 3 vinkjes aan en de onderste uit) je naar de tekst die je bij de blokken zag die naar jouw idee er te vaak stonden.
Als je dan iets vindt met die tekst meld het dan hier, dan zal ik je verder helpen, vind je niks dan kan je dit verder vergeten.
De sleutel waar je een eventuele waarde in vindt, klik daar rechts op, klik op Sleutelnaam kopieren en plak die hier heen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan