opstartschijf van oude PC in andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

wokkelbeest

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
22
De videokaart van mijn oude PC heeft het begeven en ik heb de harde schijf daaruit verwijderd en als tweede harde schijf in een PC gezet die door de andere gezinsleden gebruikt werd. Allebei de schijven draaien XP. Hoe kan ik nou zorgen dat die PC ook vanaf de schijf van mijn oude PC opstart?

Alvast bedankt,

Jeroen
 
Zou ik niet doen. Je krijgt alleen maar conflicten. Back-uppen vanaf de schijf die wel goed opstart.
 
Ik kan natuurlijk ook mijn oude schijf als opstartschijf installeren. Herkent de PC hem gewoon als ik de oorsponkelijke opstartschijf verwijder en daarvoor in de plaats die uit de andere PC plaats? (ik heb zoveel programma's, favoriieten, email etc die ik niet opnieuw kan/wil installeren... kost me dagen!!)
 
gaat niet lukken..... tenzij de andere PC hetzelfde chipset, soundcard. etc. heeft...
Anders loopt de boel hopeloos vast...
 
Maw er is dus geen efficiente manier om mijn oude PC instellingen weer terug te krijgen?
 
door hem als secundaire HD in je andere compu te zetten kun je de data van je oude HD nog wel overzetten (alle plaatjes/filmpjes/muziek) maar de echte instellingen gaan niet lukken. als je de oude harde schijf als opstartschijf in de andere pc zet, zal hij ,zodra je hem opstart, proberen om alle hardware te installeren. aangezien dit alle hardware is, is het teveel voor de windows..
Dus dat gaat niet lukken.
helaas
 
Kijk eens bij Bureau-accessoires / Systeemwerkset / Wizard bestanden en instellingen overzetten.
 
Kijk eens bij Bureau-accessoires / Systeemwerkset / Wizard bestanden en instellingen overzetten.

Ja,dan moet je de schijf wel in de oude pc zetten en dan worden,volgens mij,de instellingen op die andere pc overschreven,dit is alleen bedoeld voor de e-mail instellingen,IExplorer,beeldscherminstellingen e.d. denk niet dat dit gaat werken.
i.d.d. zoals eerder bericht door Crash en Guitarnet dat zou ik doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan