Opstartschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pixiyo

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo Helpers,

Ik wilde een tijdje geleden os'x opnieuw ingestalleren, maar had dat even via een file gedaan via mijn HDD. Dat had ik gedaan omdat mijn cd kwijt was, helaas is het niet gelukt. Toen heb ik wat settings veranderd, om te proberen hem te laten opstarten via mijn mac(dit heb ik aangepast in Schijfhulpprogramma op mijn mac)... Gewoon wat stuff gereset!

Helaas herkent alleen nu mijn mac hem nog, en mijn PC niet meer! Het maakt niet uit als alle items van de HDD eruit zijn. Het is een freecom externe HDD trouwens! Ik denk dat hier ergens de fout zit:
4eb2f34eda2c2-raar.png

Laatst bewerkt door een moderator:
In Schijfbeheer rechtsklikken op die partitie en dan kiezen voor: Stationsletters en paden wijzigen.
Daar een schijfletter toekennen aan de partitie. Met een beetje mazzel kun je er dan ook weer via Verkenner bij etc.

Tijs.

Dankje voor je repley, maar helaas zijn ze allemaal grijs gekleurd. Ik kan dus niets selecteren! Het gaat trouwens om de tweede in de image.

Ziet er naar uit dat je een MAC compatible filesysteem hebt gemaakt op die harde schijf (bijv. Ext3 of Ext4). Windows kan echter alleen overweg met FAT16, FAT32 en NTFS.

Ik voorzie dat er dan niets anders op zit om de schijf te herpartitioneren en om te zetten naar NTFS. Ik neem aan dat OSX ook NTFS partities kan maken, dus vanuit OSX lijkt me het handigste om ermee aan de slag te gaan.
Belangrijk: Je zult eerst relevante data (vanuit OSX) ergens veilig moeten stellen, want met herpartioneren en formatteren gaan alle gegevens verloren op de schijf/partitie waar je de herindeling op toepast!!

Tijs.

Hmm, het ziet er naar uit dat Windows hem weer herkent. Ik heb hem op Mac OS [FAT] gezet. Is dat goed?

Thanks!

Het werkt, maar let wel op: Bestanden die (per stuk) groter zijn dan 4 GB kun je er niet op kwijt, daarvoor moet je het omzetten naar NTFS.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan