Opstarttraagheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

legbers

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Hallo,

Kan iemand mij met het volgende probleem helpen?

Mijn computer start altijd heel erg traag op.
Het duurt meer dan 5 minuten voordat ik iets kan doen op de pc.
Ik heb reeds gedefragmenteerd en gescand op spyware e.d.

Wat kan ik nog meer doen of wat kan de oorzaak zijn?

Groet,
Leo Egbers

kijk eens bij start/uitvoeren en tik daar in msconfig wat er bij opstarten allemaal opstart

kijk eens bij start/uitvoeren en tik daar in msconfig wat er bij opstarten allemaal opstart

Hallo Bertus,

Daar staan inderdaad bij het tabje opstarten een heleboel vinkjes bij tig-programma's.
Welke moeten in ieder geval blijven staan voordat ik alles weghaal en niets meer werkt?

Groet,
Leo

Hallo Bertus,

Ik heb bij het tabje alle vinkjes weggehaald.
Na opnieuw opgestart te hebben werd geadviseerd bij het tabblad algemeen normaal aan te vinken (ik had daar selectief aangevinkt staan).

Na het opnieuw opstarten verschijnt er nu een scherm met memokit die iets aan het doen was, wat is mij niet duidelijk.

Tevens blijken alle vinkjes bij het opstarten er weer in te staan.

Tevens verschijnt er al een hele poos na het opstarten een blok met de volgende tekst:

Er is een fout opgetreden tijden het laden van
C:\WINDOWS\system32\gbeqrfqm.dll
kan opgegeven module niet vinden.

Als ik dat wegklik kan ik wel gewoon verder maar het blijft vreemd.

Groet,
Leo

Laatst bewerkt:
Dat normaal aanklikken zorgt er ook weer voor dar juist alles weer aangevinkt wordt.
Misschien dat je verder even een screenshot kunt plaatsen, dan kunnen wij je verder helpen.

PS: Wat zijn eigenlijk je specificaties, want ik bedoel maar, met weinig RAM geheugen (denk aan 64 MB) loopt hij ook niet snel nee.

Laatst bewerkt:
Dat normaal aanklikken zorgt er ook weer voor dar juist alles weer aangevinkt wordt.
Misschien dat je verder even een screenshot kunt plaatsen, dan kunnen wij je verder helpen.

PS: Wat zijn eigenlijk je specificaties, want ik bedoel maar, met weinig RAM geheugen (denk aan 64 MB) loopt hij ook niet snel nee.

Ik heb 512 Mb geheugen en 160 Gb vaste schijf.
Wat is een screenshot en waarvan precies?

Screenshot is het vastleggen van het beeld dat op dat moment verschijnt op je monitor.
Je maakt het d.m.v. Print Scrn (op een toetsenbord aan een pc meestal naast de F12 te vinden, op een laptop even zoeken).
Een screenshot van de lijst van alle opstart programma's in bijvoorbeeld MSConfig zou ik wel willen zien.
Verder kun je het beste services uitzetten in het Windows-venster ervan.
Om hier te komen, Ga naar Start -> Uitvoeren -> Typ: "services.msc" en druk Enter.

Screenshot is het vastleggen van het beeld dat op dat moment verschijnt op je monitor.
Je maakt het d.m.v. Print Scrn (op een toetsenbord aan een pc meestal naast de F12 te vinden, op een laptop even zoeken).
Een screenshot van de lijst van alle opstart programma's in bijvoorbeeld MSConfig zou ik wel willen zien.
Verder kun je het beste services uitzetten in het Windows-venster ervan.
Om hier te komen, Ga naar Start -> Uitvoeren -> Typ: "services.msc" en druk Enter.

Ik heb nu in totaal 5x printscreen gedaan anders kwam alles er niet op.
Als bijlage meesturen lukt niet, over de limiet van 100Kb.

Wat nu?

Laat dan maar, dit kun je doen:

1. Onder het tabblad opstarten kun je 'namen' waarvan je zeker wete dat je ze niet nodig hebt uitschakelen.
'Namen' die jou niets zeggen of waarvan je niet zeker weet of je ze nou wel/niet nodig hebt zou je kunnen opzoeken of hier plaatsen.

2. Defragmenteren met Auslogics Disk Defrag

3. Een schoonmaak met de met Windows meegeleverde Schijfopruiming: Start --> Uitvoeren --> Typ: 'cleanmgr.exe' (zonder haakjes).
Opschonen met CCleaner
(Handleidingen van bijde programma's zijn te vinden in het topic Handleidingen van het Helpmij.nl Forum).

4. Volg deze website m.b.t. Services in XP.
Mocht je niet zeker zijn van een service, plaats hem dan hier.

5. Het Register/Pagefile defragmenteren.
Registry Defrag
PageDefrag

Dit is natuurlijk niet alles wat je kunt doen, maar probeer eerst dit en laat dan weer van je horen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Laat dan maar, dit kun je doen:

1. Onder het tabblad opstarten kun je 'namen' waarvan je zeker wete dat je ze niet nodig hebt uitschakelen.
'Namen' die jou niets zeggen of waarvan je niet zeker weet of je ze nou wel/niet nodig hebt zou je kunnen opzoeken of hier plaatsen.

2. Defragmenteren met Auslogics Disk Defrag

3. Een schoonmaak met de met Windows meegeleverde Schijfopruiming: Start --> Uitvoeren --> Typ: 'cleanmgr.exe' (zonder haakjes).
Opschonen met CCleaner
(Handleidingen van bijde programma's zijn te vinden in het topic Handleidingen van het Helpmij.nl Forum).

4. Volg deze website m.b.t. Services in XP.
Mocht je niet zeker zijn van een service, plaats hem dan hier.

5. Het Register/Pagefile defragmenteren.
Registry Defrag
PageDefrag

Dit is natuurlijk niet alles wat je kunt doen, maar probeer eerst dit en laat dan weer van je horen.:thumb:

1. De volgende namen staan bij opstarten:
msasc4i
WincinemaMgr
VTTimer
Sgtray
realsched
sndmon
shwicon2k
jusched
Ssaad
REGSHAVE
RECguard
qttask
ps2
PicasaMediaDetector
Nerocheck
dumprep 0-k
ituneshelper
pctstray
Incd
hpsysdrv
hphupd05
hphmon05
HPEuschd2
hpcmpmgr
CloneCDtray
gbeqrfqm
avgtray
autotbar
atiptaxx
cli
alcxmntr
apdproxy
WMPNSCF6
GoogletoolbarNotifier
Morpheus
Msgplus
Magentic
ctfmon
PCHButton
Exiflauncher
HP Digital Imaging Monitor
Microsoft Office
Snelstart HP Image Zone
Memokit
Screen Saver Control
Webshots

Dit is het wel.

Defragmenteren, schijfopruiming en spyware verwijderen had ik al eerder gedaan.

Leo

1. De volgende namen staan bij opstarten:
msasc4i
WincinemaMgr
.......
.......

Daar kunnen er een heleboel van weg! Kijk eens op de volgende site, daar staat per onderdeel een uitleg over of je het nodig hebt of niet. Over het algemeen heb je niet meer nodig dan je antivirus en andere beschermingsprogramma's, plus wellicht wat progjes die mee moeten starten omdat je randapparatuur als een camera of zo wilt aansluiten. Alles van HP kan sowieso uit, dan boek je al een aardige snelheidswinst.

http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Zet in elk geval ook 'memokit' uit, dat is een programma dat pretendeert je pc tot 100% sneller te maken door je intern geheugen te optimaliseren.
In de praktijk blijk je echter geen tot weinig snelheidswinst te boeken, sterker nog vaak wordt je pc er alleen maar trager van.

Ik zou zelfs willen adviseren, verwijder 'memokit' geheel van de pc (de-installeren dus)

qttask, nerocheck en ituneshelper kunnen ook sowieso uit. Laat ctfmon wel staan.

Daar kunnen er een heleboel van weg! Kijk eens op de volgende site, daar staat per onderdeel een uitleg over of je het nodig hebt of niet. Over het algemeen heb je niet meer nodig dan je antivirus en andere beschermingsprogramma's, plus wellicht wat progjes die mee moeten starten omdat je randapparatuur als een camera of zo wilt aansluiten. Alles van HP kan sowieso uit, dan boek je al een aardige snelheidswinst.

http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Dank je.
Ik ben net thuis en ga morgen op vakantie.
Daarna ga ik het e.e.a. uitproberen.
Ik ging er bijna so wie so van uit dat alles van HP aan moest blijven staan.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan