Opstartvolgorde programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Bestaat er een progje die voor mij regelt dat de programma's die met windows worden opgestart, dit in een vaste volgorde doen?

Bijv.: 1 virusscanner
2 antisspywarescanner
3 outlook, enz. enz.

zou dit wat voor jou zijn.
StartupDelayer

Multitasking

Dit heeft geen enkele zin. De programma's wachten niet op elkaar bij het opstarten; windows is multi-tasking dwz verschillende programma's kunnen tegelijk draaien. Want hoe wil je aangeven dat de ene klaar zodat de ander mag starten? De virusscanner bijvoorbeeld blijft werken zolang je PC aan is. En geef je al een startvolgorde aan dan kan de een de ander inhalen. En de programma's hebben geen signaal aan boord dat ze kunnen aangeven dat ze klaar zijn met opstarten. Er zijn wel tooltjes waarmee je iets kunt doen, maar die hebben beperkte waarde. Elk programma start elke keer anders op, alleen al doordat de inhoud op je harde schijf anders is geworden. Neem b.v. de virusscanner die het opeens tijd vindt om de complete schijf te controleren. Dan is de manier van opstarten al weer heel anders. Als je elke keer als je je PC opstart eerst een kop koffie wilt gaan drinken, kun je wel zoveel vertraging inbouwen dat het vorige programma niet meer aan het opstarten is als je het volgende opstart.

Laatst bewerkt:
Beste petje11,

Windows zelf heeft ook deze mooie gelegenheid
En ik dacht dat het op de volgende wijze moest:
Plak de snelkoppeling van je programma in de de map opstarten deze kun je vinde in
C:\Documents and Settings\(jou gebruikersnaam)\Menu Start\Programma's\Opstarten

gooi er niet te veel in duurt allemaal maar langer met opstarten.

GR
tibbe

@Puppie, die ga ik eens proberen. Bedankt.

@vdijken, het gaat erom dat ik een paar progjes heb waarvan de 1 pas goed werkt als de ander volledig is opgestart.

Helaas, startupdelayer werkt niet onder vista.:confused:(Dat staat ook op de site, maar ik heb hem toch geprobeerd.)
Maar zoiets zoek ik dus wel, alleen dan voor vista.:thumb:

dan moeten we dus even verder zoeken......:)

en hier dan jokersoft startupdelayer

Stop maar met zoeken, ik heb hem gevonden Startup Delay.

En mooier nog het doet zijn werk!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan