Opstartvolgorde XP Home aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Berichten
95
Beste vrienden,

Sinds Windows Live OneCare, i.p.v. gratis veiligheid, mijn computer beschermt (XP Home - SP3) krijg ik bij opstarten melding van gevaar omdat de firewall en de antivirus niet (niet op tijd!) ingeschakeld zijn. Het statusvenster van Live OneCare bevestigt dit.
De opstartvolgorde is dus niet helemaal goed, daarom Startup Delayer (r2 Studios) geinstalleerd en vertraging op de meeste programma's gezet, OneCare zonder vertraging. Maar het probleem blijft, m'n computer is zo'n 30 seconden onbeschermd met internet verbonden. Nu zal dit niet erg veel gevaar opleveren, maar het voelt niet lekker aan.
Wie geeft de gouden tip tip om deze situatie te corrigeren?

Bij voorbaat dank voor het meedenken en de groeten van Pavanos
 
Laatst bewerkt:
Hey,

er is een programma'tje van microsoft dat dit probleem misschien wel kan verhelpen.
Kijk op deze pagina voor de uitleg en download.
Lees de stappen goed! Want anders heeft het geen zit.

Succes,
Mathijs
 
Hallo Mathijs, erg bedankt voor je reactie en advies. Helaas heeft het niet mogen helpen.
In de afgelopen dagen heb ik Bootvis een paar keer gedraaid, waardoor de PC nu wel sneller opstart en uitschakelt - da's mooi meegenomen maar het probleem is niet opgelost: de internetverbinding is eerder actief dan dat Live OneCare is opgestart.
Om nog maar eens iets anders te proberen heb ik vanavond Live OneCare verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - maar het effect blijft hetzelfde, de virusscanner en de firewall starten later op dan dat de internetverbinding actief wordt.

Als je nog een ander idee hebt... graag! 'k Ben tot veel bereid om een oplossing te vinden.

Bedankt voor het meedenken en een groet van Pavanos
 
Halloooo, is er dan - naast Mathijs die mij al snel op weg probeerde te helpen - helemaal niemand die mij kan vertellen hoe ik de opstartvolgorde van XP kan beinvloeden? Mijn computer loopt dagelijks korte tijd gevaar, omdat eerst de internetverbinding wordt ingeschakeld en dan pas Window Live OneCare actief wordt.
Het zou toch te gek zijn om iedere keer de netwerkkabel eruit te moeten trekken als ik de PC inschakel?!
Ben benieuwd, alvast bedankt voor het meedenken en de groeten van

Pavanos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan