Opstartvolgorde

• Onderwerp starter Onderwerp starter rb32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rb32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Beste mensen,

Ik gebruik W XP, en nu moet het toch mogelijk zijn, dat de programma's die automatisch opgestart worden, dat je daar de volgorde van in kunt stellen ?

B.v. Dat iets als EERSTE wordt ingeladen, dat je dat kunt verplaatsen dat dat als LAATSTE moet worden gestart ?

Ik weet niet meer hoe dat moet.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt,

R. Bol

Ik weet niet of het kan, ik heb momenteel geen Windows XP hier, maar probeer eens dit:
Druk op Winkey+R (of Run/Uitvoeren)
Daarna intypen msconfig
Daar staat een lijst met wat ie opstart (dacht laatste tabblad)
Misschien dat je daar ook de volgorde kunt aangeven

Grtz
Brujah

Volgorde

Hoi, ja dat heb ik al geprobeerd, je kunt alleen de SYSTEM.INI, BOOT.INI en WIN.INI instellen (omlaag of omhoog) voor bepaalde drivers, maar bij het Tabblad: Opstarten kun je niets veranderen, niet eens een rechtsklik geven.

Maar evengoed bedankt voor je moeite en info.
P.S. Het klopt wel hoor, het is inderdaad het laatste tabblad.

Gr.,
R. Bol

Hoi r.vink, het gaat om een driver.
Die is geinstalleerd en dat is een driver voor een scanner.
Deze scanner is nogal oud, maar na het installeren en opnieuw opstarten van W XP komt W XP met de melding dat de driver van de scanner (nog) niet is geinstalleerd.

Wanneer het systeem geheel gestart is, kan de scanner wel gebruikt worden.
Het gaat er dus om, dat die driver als EERSTE moet inladen zodat W XP de driver WEL ziet.

Gr.,
R. Bol

Ja ik begrijp het. Je hebt al gekeken of er een wat recentere driver is voor deze scanner?
Heb je ook al eens geprobeerd de drivers te verwijderen, daarna gewoon op te starten en dan pas de scanner in te pluggen. Kijk dan of Xp een driver installeert. Wat is het trouwens voor scanner (merk en Type)?

Hé René, dat is een goeie tip.
Nou, het probleem is, dat het systeem bij een kennis staat en ik niet even gauw heen en weer kan iv.m. tijd.

Maar die tip van jou, ga ik eens proberen.

Ik heb het wel geweten, dat merk, maar het kwam voor mij in het geheel NIET bekend voor!

Ik hou je op de hoogte ... Nogmaals bedankt!

Richard

P.S. W XP komt NIET met een driver uit zichzelf.
Tja, je kunt ook zeggen: KOOP EEN NIEUWE SCANNER, Zo duur zijn ze niet meer.

Waar je ook nog even op kan letten is het volgende. Als de scanner met usb is aangesloten kan het zijn dat deze pas voeding krijgt (aangaat) als de usb geactiveerd wordt. Als je de scanner op een eigen voeding aan kan sluiten zodat deze constant aan staat herkent Xp hem mogelijk tijdens het opstarten.

René,

Bedankt voor alle support, het is gelukt.
Vraag is dus opgelost, zal het deze status ook geven ...

Nogmaals bedankt,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan