Opstartvolgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertVerhagen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Berichten
2
Hallo, ik heb een probleem met de opstartvolgorde, ik wil voor mijn werk de laptop op laten starten via een USB - stick
Ik heb een Toshiba Satellite C870- 1Fz met windows 8.1 versie.
Als ik naar de Boot ga dan staat USB bovenaan maar werkt dus niet.
Wie kan mij de volgorde vertellen voor het instellen via EFI???
 
Hé welkom op het forum Bert,
Inderdaad, verander de Boot Modus in de BIOS van EFI naar CSM. Voor de volgorde: zoek ook de USB poort bij de Harde Schijven want misschien staat die bepaalde poort daar. Je hebt USB2 en USB3? Gebruik je niet de USB3 poort in compatibiliteit met USB2? Misschien is dit het probleem maar dat is giswerk voor mij. Tenslotte, start de stick wel op in een andere computer?
 
Dankjewel voor de info, ik ga het proberen, de stick heeft via het werk pas een nieuwe update gehad en via de verkenner wordt de stick wel herkend. Ik heb verder geen andere computer, het zou ook nog zo kunnen zijn dat er een probleem is tussen het programma op de stick en windows 8, maar volgens mijn werkgever zou dit geen probleem moeten zijn. In de boot staat USB wel bovenaan alleen de boot zegt "USB via windows. Dus waar het mij om gaat is hoe ik EFI kan aanpassen zodat bij het opstarten de usb wel wordt herkend.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet alles maar verkenner ziet altijd bestanden staan. Voor opstarten vanaf USB moet er een opstartsector van een besturingssysteem op de stick geïnstalleerd worden zodat die een bootbaar schijfstation wordt. Dat zijn verschillende dingen toch?
 
En bij apparaatbeheer, en dan een stationsletter geven, lukt het dan wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan