• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opstelling Excell beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Allereerst wil ik dit forum bedanken voor de geweldige input bij mijn factureringsprogamma.:thumb: Zonder dit forum had het me nooit gelukt en ik heb in zeer korte tijd veel bijgeleerd en hoop in de toekomst ook andere mensen te kunnen helpen. ;)

Maar de laatste eindjs komen in zicht en zit nog met 1 vraag.:)

Ik wil namelijk dat mijn factureringsprogramma niet kan worden aangepast maar dat ik een rekening in excell kan maken en uitprinten ??

Is het ook mogelijk dat ik de rekening maak en dan print en dan het factureringsprogramma kan verlaten zonder dat hij de gegevens meeneemt ???

Het mag van mij met een wachtwoord allemaal maar niet dat als iemand met dit programma gaat werken per ongeluk heel het facturerings programma op zijn kop zet. :confused:

Je kunt een Excel sheet redelijk goed beveiligen tegen overschrijven door het te bewaren als een Template. Als je dan gewoon op Save klikt dan vraagt Excel om een nieuwe naam.

De rest beveiligen: In cellen die WEL gewijzigd mogen worden de celbeveiliging uitzetten (die staat standaard aan - zie cel-eigenschappen) en dan het werkblad beveiligen (eventueel met password).

Hoi Gr@smaaier,

De volgende code naar eigen idee invullen en in de programmacode van This Workbook zetten.

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Union(Range("A1:A5"), Range("C10"), Range("K12:P12")).ClearContents
End Sub

De genoemde bereiken worden voor het afsluiten van het werkbook automatisch gewist.

Je komt in de programma-editor van This workbook door met de rechtermuisknop op het tabblad van een werkblad te klikken en vervolgens in de projectverkenner te klikken op This Workbook.
Zie je de projectverkenner niet in VBA dan kies Beeld -> Projectverkenner uit het menu.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan