Opstijgende laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juffieeggink

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Berichten
20
Goedemorgen!

Ikheb een vraagje over mijn laptop.
Deze maakt regelmatig geluiden alsof hij aan het opstijgen is, er komt dan ook veel warmte uit de zijkant (ventilatie)
Het is een laptop van 1,5 jr oud en ik kan niet vinden wat het kan zijn.
Ik heb Windows Defender er al afgehaad in de hoop dat dat het was maar helaas gaat het gewoon door. Het is niet een virusscan die blijft draaien en ook geen geplande backup....
 
het stof al uit de ventilatie gaten gezogen???
 
Laatst bewerkt:
Tja .... 't is wat met de koeling van veel laptops.
Je zou het bijna mee moeten nemen in je lijstje van eisen/wensen: een riante en geruisloze koeling.
Zelf heb ik nog geen jaar een HP laptop ... dik tevreden over, maar muziek luisteren is bij tijd en wijle een crime als de koelventilator op z'n toppie draait .....

Wat helpt is, dat ik hem aan de achterkant op een 'steuntje' zet zodat de onderkant meer 'lucht' krijgt.
Laptopstandaards met een eigen koeling schijnen ook te helpen, maar heb ik geen ervaring mee.
 
Hij staat op een kunstof tafel en ik heb hem zojuist losgehaald en schoongemaakt maar er zat niet veel stof in...

Vanveelen: bedoel je dat hij dan schuin moet staan?

Ik heb zelf ook een Toshiba laptop en die kent dit probleem niet, dit is een fujitsu siemens....
 
Ik heb hier zelf ook problemen mee gehad. Vaak last van veel lawaai wat erg irritant was.
Ik heb sinds een jaartje een Notebook Cooler en die werkt prima!
Laptop maakt bijna nooit meer een "opstijgend" geluid en het enige wat ik hoor is het geluid van de koeler.
Voor mij is het een aanrader maar je moet zelf beslissen of je het de moeite waard vind.
 
Vanveelen: bedoel je dat hij dan schuin moet staan?
....

Ja, als ik achter m'n bureau zit leg ik aan de achter/onderkant een latje waardoor hij niet 'plat' op het bureaublad ligt. Hij krijgt hierdoor makkelijker aanzuigende lucht en dat werkt.

En wat betreft @Wikacota ... je hebt ze in soorten en maten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan