• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen als het getal dik gedrukt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCV1986

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2020
Berichten
9
Hoi,

Wie zou mij kunnen helpen.

Ik heb een financieel overzicht voor mijn uitgaven.

Alle (verwachte) inkomsten en uitgaven heb ik een formule voor gemaakt dat het met een som functie bij elkaar wordt opgeteld.
Nu zou ik graag onderscheid willen maken tussen al betaald en moet nog betaald worden.

Ik wil dus een cel maken waarbij de getallen alleen worden opgeteld als het getal DIK gedrukt staat.
Hierbij wil ik wel dat het mogelijk blijft dat een andere cel alles bij elkaar optelt Dik gedrukt en niet dikgedrukt.

Ik ben niet bekend met VBA

Johan
 
Wat bepaalt of het getal DIK gedrukt staat?

Een (Excel)voorbeeldje helpt bij het beantwoorden van een vraag.
 
Hierbij het voorbeeld
 

Bijlagen

  • Helpmij vb.xlsx
    23,8 KB · Weergaven: 25
Zou wel handig zijn als je in dat document ook aangeeft waar je wat precies verwacht.
Maar het kan met een simpele UDF:
Code:
Function SOMDIK(target As Range) As Double
    For Each cl In target
        If cl.Font.Bold Then SOMDIK = SOMDIK + cl.Value
    Next cl
End Function
 
Ik zou graag willen dat alle dik gedrukte getallen tussen E18:E67 bij elkaar worden opgeteld in cel E15.

En ik zou graag willen dat alle dik gedrukte getallen tussen E3:E13 bij elkaar worden opgeteld in cel E14
 

Bijlagen

  • Helpmij vb.xlsx
    24 KB · Weergaven: 24
Bij deze met de UDF van #4:
Bekijk bijlage 350543

Bedankt.
Is het ook mogelijk als ik er een dun gedrukt getal in plaats en later met de sneltoets control B dik maak dat dit gelijk automatisch mee springt.
Nu is het zo dat ik de cel eerst moet leeg maken en dan voordat ik er een bedrag in zet eerst dik moet zetten voordat het meetelt.
 
Er is in Excel geen event die reageert op het vet (dik) maken van een cel, dus dat gaat niet.
 
Maak eerst de cel vet en vul dan pas het bedrag in.
 
Maak eerst de cel vet en vul dan pas het bedrag in.

Ja dat begrijp ik maar bedoel om het wel met 1 druk op de knop dit voor elkaar te krijgen.

Zag dat er ook allerlei besturings elementen kunnen worden gemaakt die samenwerken met vba.
 
Dat kan uiteraard als je er zelf een knop voor maakt.
 
VBA luistert erg nauw dus je kan nooit zomaar zo'n zelfde regel overnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan