• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen bedragen d.m.v. VBA of macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo experts,

Ik ben bezig met een bestandje voor mijn werk en loop tegen het volgende aan.

Het gaat om een overzicht van klantgegevens waarbij de orders van iedere klant gesorteerd zijn op klantnummer.
Tussen iedere klant zijn 2 witregels (oftewel 2 rijen) waarbij onder de bedragen een optelsom moet komen te staan voor alle bedragen van de desbetreffende klant.
Deze optelsom zou door het drukken op een knop naar voren moeten komen.

Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeldbestandje ingesloten, waarbij ik de cellen rood heb gemaakt waar de totaalbedragen in zouden moeten verschijnen.
Wel is het zo dat dit bestand wel 200 verschillende klanten (met allen verschillende hoeveelheden orders) kan bevatten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Bijlagen

Het zou zo kunnen.
Bijvoorbeeld:

Code:
Sub optellen()
Dim lRij As Long
    lRij = 2
    While lRij < Rows.Count
        Set Rng = Range(Range("D" & lRij).Address, Range("D" & lRij).End(xlDown).Address)
        Range("D" & lRij).End(xlDown).Offset(1, 0).Value = WorksheetFunction.Sum(Rng)
        lRij = Range("D" & lRij).End(xlDown).Row
        lRij = Range("D" & lRij).End(xlDown).Row
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Ontzettend bedankt voor het meedenken, maar zou je de oplossing in mijn voorbeeld willen verwerken. Ikzelf heb dit net geprobeerd en ik krijg helaas geen resultaat.
Het zou heel tof zijn dat de eerste oplossing al gelijkt tot closen van de vraag zou kunnen leiden..

Greetz

sorry Roncancio, maar ik zie nu in kolom G een nieuw rijtje staan, maar waar jouw code nu precies in opgesloten ligt zie ik niet.
Is het mogelijk dat deze code onder een besturingselement (bv een knop) komt te staan zodat ik nav een druk op de knop de actie (optellen) kan inzetten?

voorbeeldbestandje

wellicht zou de code in dit voorbeelbestandje onder de knop kunnen worden gezet.

hoop hoop

Bijlagen

De G-kolom was mijn testkolom.
Ik heb de code bij de knop geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan