• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen en automatisch plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejojo

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo allemaal,

ik zou graag willen weten hoe door middel van een formule de prijzen die per deelnemer zijn verdiend door Excel automatisch worden ingevuld en bij de juiste persoon(en) worden geplaatst.

Om het één en ander uit te leggen heb ik een excelbestandje bijgevoegd
In dit bestandje staan de gegevens en mijn vragen vermeldt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Alvast bedankt, :thumb:
Dennis

Bijlagen

Kijk eens of je hier verder mee kunt.

Cobbe

Hallo Cobbe,

allereerst bedankt voor je bestandje! :thumb:

Op basis van het bestandje "dejojo" blijf ik nog met één vraag zitten:
in het tabblad "Klassement na Ronde 2" zijn de prijzen verdiend door Piet netjes opgeteld.
Wat voor formules moeten er in cel F5 t/m F13 komen te staan om er voor te zorgen dat ook daar de totaalprijzen komen te staan. Voor Jan moet er bijvoorbeeld een totaalprijs worden gevuld van 50 euro. (ik krijg het helaas niet voor elkaar)

Iedereen die kan helpen is uiteraard welkom! Alvast bedankt! :)

Je hoeft die formule enkel naar beneden door te voeren.
Wel even de verwijzingen vastzetten

Je moet even proberen die formule te ontleden zo kun je zelf aanpassingen doen als je het bestand uitbreidt.

Cobbe

Je hoeft die formule enkel naar beneden door te voeren.
Wel even de verwijzingen vastzetten
Cobbe

Dat deed het 'm >>> de verschillende bereiken vastzetten met het $-teken

Toch nog één dingetje: als ik de formule naar beneden doorvoer komt bij de deelnemers die geen prijzen hebben gewonnen in tabblad "Klassement na Ronde 2 "0'' te staan. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hier ipv "0" niets komt te staan? (zie aangepast bestandje)

Groet,
Dennis

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Eventueel zonder hulpkolom in de bladen Ronde1 & 2:
Code:
=ALS(D4<>GROOTSTE($D$4:$D$13;1);"";100/AANTAL.ALS($D$4:$D$13;GROOTSTE($D$4:$D$13;1)))
en doortrekken naar beneden. Als je echt niets wilt zien in de kolommen op het totaalblad, dan kan dat eventueel ook via voorwaardelijke opmaak.

Thankyou,

bedankt voor je formule: het kan nu inderdaad zonder hulpkolom :)

Zou iemand nog toe kunnen lichten hoe ik met "voorwaardelijke opmaak" ervoor kan zorgen dat - als de waarde nul is in tabblad "Klassement na ronde 2" , kolom F - er in plaats van "0" of "€ -" helemaal niets verschijnt? :thumb:

Superbedankt tot zover! (ik heb het bestandje weer aangepast met nieuwe formule)

Bijlagen

VW-Opmaak --> alleen cellen opmaken met --> celwaarde - groter/gelijk aan - 0 --> opmaak op witte tekst zetten.

Succes,

Het antwoord (zelfs met een printscreen) staat al in het bestandje van Trucker10, dejojo.

Het antwoord (zelfs met een printscreen) staat al in het bestandje van Trucker10, dejojo.

Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat hij een bestandje had bijgevoegd!

Bedankt allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan