• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietergompie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Hallo
Zal proberen mijn vraag zo goed mogelijk te omschrijven.
Als ik een aantal cellen optel en/of vermenigvuldig komen er steeds verschillende waardes uit.Afhankelijk van het gene wat ik invoer.
Als ik echter de volgende uitkomst krijg,in mijn geval 10,dan zou daar automatisch 2 bij opgeteld moeten worden.
Dus alleen in het geval als er 10 uitkomt in de optelling.Bij elke andere uitkomst mag er geen 2 bij opgeteld worden.
Omdat de op te tellen waardes in de cellen steeds wijzigen kan ik in de formule geen +2 invoeren.Vanwege dat alleen bij de uitkomst 10 er 2 bij opgeteld mag worden.

Is dit mogelijk in excel?
Het heeft te maken met de belgische telling bij biljarten.
Hopelijk is de vraag enigzins duidelijk.
Ik werk met excel 2007
Mvg Piet

Stel de berekening die je wilt maken is A2*B2

als hier 10 utkomt moet ie er 2 bijtellen (wordt dus 12)

dat kan met deze formule bijvoorbeeld
Code:
=ALS(A2*B2=10;A2*B2+2;A2*B2)
voor A2= 2 en B2= 5 wordt dit 12
voor A2= 2 en B2= 4 wordt dit 8

Laatst bewerkt door een moderator:
Optellen In een cel.

Dank voor de reactie.Het werkt goed.Alleen kan ik nu geen andere waarden in de cellen invoeren,want dan is de uitkomst niet goed.Alleen bij de uitkomst 10 zou er 2 opgeteld moeten worden.
En de uitkomst 10 komt alleen voor bij een gewonnen partij.Die 2 die er bij opgeteld moet worden zijn wedstrijd punten voor een gewonnen partij.
Eigenlijk zou ik twee formules moeten kunnen invoeren in een cel.Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk.
Mvg Piet

Binnen als kan je hele formules inbouwen.

Ik begrijp nog niet precies wat je bedoelt.

je kan iets maken van als(voorwaarde voor gewonnen partij;formule als voor waarde ja is;formule als voor waarde nee is)

http://members.home.nl/dikhout/

Dank voor de reactie.
Ik heb er een plaatje bij gedaan.Het is het Doc1.docx
Waar de waarde 10.000 staat zou dus 12.000 moeten komen te staan bij een gewonnen partij.
Bij een niet uitgespeelde partij krijg je dus een andere uitslag zoals in de andere kolommen.
Mvg Piet

Laatst bewerkt:
Wat je allemaal in de rar hebt gestopt kan ik geen chocola van maken...

Je heb een rar bestand aangemaakt waarin een afbeelding zit.

Kan je niet gewoon het excelletje inpakken en plaatsen.

toch nog enn vraagje, moet er twee worden bijgeteld als deze grotet is dan c11 en a11 of hangt dit af van wat anders? Ik heb zoals je wel zult begrijoen totaal geen verstand van biljarten.

toch nog enn vraagje, moet er twee worden bijgeteld als deze grotet is dan c11 en a11 of hangt dit af van wat anders? Ik heb zoals je wel zult begrijoen totaal geen verstand van biljarten.

Ik totaal geen verstand van excel,dus dat compenseert dan weer.
Alleen bij de uitkomst 10 moet er 2 worden opgeteld,dat zijn twee wedstrijdpunten die gegeven worden.10 is het hoogst mogelijke wat gehaald kan worden.Speler 3 heeft dus het libre gewonnen.
Mvg

Dan werkt bijvoorbeeld deze formule: =ALS(E5/E3=1;E5/E3*10+2;E5/E3*10)

denk er trouwens nog even aan of je de bedragen niet wilt afronden. Als je nu verder gaat rekenen met de uitkomst van de delingen, dan rekent ie verder met de onafgeronde waardes.

Dan werkt bijvoorbeeld deze formule: =ALS(E5/E3=1;E5/E3*10+2;E5/E3*10)

denk er trouwens nog even aan of je de bedragen niet wilt afronden. Als je nu verder gaat rekenen met de uitkomst van de delingen, dan rekent ie verder met de onafgeronde waardes.
Te gek,het werkt.zeer bedankt.Moet dit nog verder uitwerken tot 108 deelnemers.
In het biljarten wordt tot drie cijfers achter de komma gewerkt.
Nogmaals bedankt.

graag gedaan.

als je af wilt ronden op 3 cijfers id deze beter:

=ALS(E5/E3=1;AFRONDEN(E5/E3*10;3)+2;AFRONDEN(E5/E3*10;3))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan