• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen in een cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greja

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2024
Met vba in excel kan ik met laptop windows10 b.v. in a1 met controlO steeds in a1+1 tellen. Maar in mijn android tablet werkt het niet in excel. Is er een andere oplossing of spreadsheet programma waar wel zoiets kan?

Sub Optellen()

If IsNumeric(ActiveCell.Value) Then
ActiveCell.Value = ActiveCell.Value + 1
End If

End Sub

Ik ken geen Engels dus dit is "gejat" van internet.

Het lukt me niet om een stuk copy te plaatsen.
Het is bedoel voor biljarten.
A1 worden de beurten aangegeven B1 moet per punt aanklikken om op te tellen en in C1 staat de score.

Indien noodzakelijk wil ik het bestand door mailen maar niet openbaar.

Onder Android kun je geen VBA gebruiken, dus moet je je wens omzetten in formules

Bedankt voor u reactie,

Dat had ik gelezen maar kun je een formule daarvoor maken in Android en zoja hoe maak je die dan?

Ik ben een beginner in Excel.

Driebanden.

Maar ik vind het leuk om zoiets te schrijven in Excel.
Heb er altijd wel intresse in gehad maar door m'n werk kwam er nooit is (veel) van.

Wel af en toe al wat kleinere bestandjes gemaakt.

Kijk hier eens, hier zal je wel iets vinden waar je mee verder kan.

Dank je wel voor deze info.

Maar ik bedoel eigenlijk dat als ik nu op de laptop met Control O in een bepaalde cel steeds kan optellen in die bepaalde cel.

Rest heb ik al helemaal klaar.
Het gaat erom in bijvoorbeeld de eerste ronde maak de speler medere punten en door in en de zelfde cel met control O per keer als ik in die cel control O gebruik getal +1 erbij komt.

Zoals aangeven lukt dat wel met macro op de laptop met windows 10. Maarmacro werkt niet op Android.

Als het niet kan dan gaat het niet maar misschien dat iemand daar wel een oplossing voor heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan