• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen in Excel eitje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarienR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Ik ben al enig tijd aan het stoeien met aandelenkoersen. In bijgaand excel sheet gaat het om kolom I. In deze kolom staat de totale procentuele stijging of daling van het aantal opeenvolgende rijen die aansluitend stijgend of dalend zijn.

NB. Deze formule heb ik er met de hand ingezet. Dit moet natuurlijk ook anders kunnen. Al kan ik het niet kloppend krijgen.

Als er een getal on kolom H staat ingevuld, moeten de procetuele getallen in kolom F worden opgeteld tot en met het moment dat G op 1 staat. Simpelk gezegd, maar hoe doe je dat in godsnaam. Heb hier drie excel pillen liggen waar ik niets mee opschiet.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips

Bijlagen

sheet

Ik heb hier een excel sheet van 2 jaar geleden (2002)
Kijk vooral even naar de formules.
In cel J10 heb ik de koers US$ t.o.v. de EU staan, omdat ik toen veel in US deed.
Restant is gewoon in EUro's, opties e.d.

Heb er bijv. ook een voorwaardelijke opmaak in zitten, verlies rood, winst groen...weinig rood toen dan :cool:

Ik neem aan dat je basiskennis Excel hebt en het 'doorvoeren' kent. :8-0:

Succes.

Ohh! Kan kennelijk geen excel bestandje meesturen:o

Laatst bewerkt:
Joanne, als je het excel bestandje zipt kun je het wel meesturen.

Of verander de extensie naar .txt.

Heeft topicstarter toch niks aan, een .txt bestand?
Maar goed, stuur het wel.

Zippen, heb ik nog nooit gedaan, welke software moet ervoor gedownload worden?

J.

Bijlagen

Je moest alleen de extensie veranderen, niet het blad kopieeren en plakken en als tekstbestand opsturen.
Daar heeft niemand wat aan, inderdaad.

Als je alleen .xls vervangen had door .txt had je heb kunnen uploaden en als de ontvanger .txt weer veranderd in .xls is het een normaal excelbestand.

voorgestelde oplossing

Joanne, testje .e.a, dank voor jullie reactie. Maar ik denk dat ik mijn vraag niet goed heb gesteld want de voorgestelde oplossing is volgens mijn niet wat hij moet zijn.

Groet Marien

Ahhhh...snap het.
Maar ja het hoeft kennelijk niet meer...

J.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan