Optellen in report afhankelijk van plaatsnaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter huijb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Ik heb een tabel met daarin de kolommen;
Plaatsnaam, Hoeveelheid en Ploeg. Zie screenshot. Hoe krijg ik nu in een rapport de totale hoeveelheden per plaatsnaam/per ploeg. Dus;
Hoorn A = 30
Hoorn B = 2
Hoorn C = 4

Edam A = 1
Edam B = 20
Edam C = 5

Urk A = 11
Urk B = 0
Urk C = 6

Tevens dient er een totaal uit te komen per plaatsnaam. Hoorn 36, Edam 26 en Urk 17.

ps. mag ook middels een queri

Bijlagen

• screenshot tabel.JPG
    screenshot tabel.JPG
    17 KB · Weergaven: 25
Je moet in je rapport een Groepering maken op basis van Plaats, en per Ploeg. vervolgens kun je in de Kop- of Voettekst van dat veld totalen maken met de functie Som.

Laatst bewerkt:
Waar kan ik die groepering maken?

Waar kan ik die groepering maken?

Volgens mij kun je dan het beste even de formulierwizard gebruiken. Kun je bij aangeven welke velden je wilt zien en welke groepen je wilt toevoegen. Je hebt dan binnen 2 minuten het gewenste resultaat. Kun je altijd nog de opmaak wijzigen....

Je hebt (in het lint, want zo te zien gebruik je 2007) een knop Groeperen en Totalen staan. Daarmee kun je de groepeerniveau's instellen. Je hebt er twee nodig, waarbij de eerste dan Plaats zal zijn, en de tweede Ploeg. Zet, als je voor beide groepen totalen wilt maken, de optie Voettekst aan, zodat je in de voettekst met tekstvakken je totalen kunt berekenen. In het tekstvak zet je bij Besturingselementbron de formule =Som([Veldnaam]).
Je krijgt dan automatisch de juiste (sub) totalen.
Ik vertel het vanuit een 2003 perspectief, maar ik dacht dat 2007 er niet veel anders mee omgaat.

Ik ben er uit zo te zien. Zeker dat groeperen geeft perspectief. Bedankt beide. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan