• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen in specifieke reeks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
20 nov 2012
Omdat ik weet dat hier enkele Excel experts ronddwalen stel ik de vraag hier. Ik zal proberen deze zo goed mogelijk te omschrijven:

De vraag: Als er in veld A1 een waarde moet worden ingevuld moet deze worden opgeteld in bijvoorbeeld veld H16. Dat lukt nog wel maar nu de moeilijkheid van de vraag.

Wanneer in veld A1 het getal 3000 wordt ingevuld moet in H16 100 bij het reeds bekende getal worden opgeteld. Wordt er in veld A1 6000 ingevuld dan moet er 200 worden opgeteld in veld H16 wordt er 9000 ingevuld dan moet er 300 worden opgeteld in veld H16 en zo verder.

(Het reeds bekende getal in H16 wordt samengesteld uit een som van andere velden.

Is dit te realiseren? En zo ja, hoe dan?

Dank voor het meedenken alvast.

Dank voor de eerste aanzet. Dan ben ik al een heel eind. Het is echter wel zo dat wanneer er 3500 of 4000 wordt ingevuld er niets mag gebeuren dat mag alleen bij 3000, 6000, 9000 enz. Alle andere getallen daarin daar moet dus niets mee worden gedaan.

Maar mag er wel een getal anders dan een veelvoud van 3000 worden ingevuld in A1?

@KristiaanL, Dat mag zeker. Alleen mag er dan niets met de som gebeuren. Dus alleen bij 3000 of een veelvoud daarvan mag er 100 worden opgeteld.

@VenA, ik begrijp wat je met deze formule wil. Alleen zit er 1 ding in wat niet moet. Er moet namelijk 100 per 3000 worden opgeteld. Maar stel iemand vult 3500 in dat moet die 100 er wel bij blijven en niet naar 0 worden gereset.

Laatst bewerkt:
Code:
+AFRONDEN.BENEDEN.NAUWKEURIG(A1;3000)/30

Probeer dit soort situaties vooraf te beschrijven (voorbeeldbestandje), want dit was eigenlijk de meest eenvoudige vraag die je hebt gesteld...

Zal ik in het vervolg proberen.

Heel veel dank voor de geboden oplossingen. Het doet precies wat het zou moeten doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan