Optellen ingevulde Textboxen in Textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnSnoei

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2023
Is het mogelijk om in een TextBox (aantal personen) de optelling weer te geven van de ingevulde tekstwaarden in de bovenstaande 4 TextBox(en). Bijvoorbeeld (zie bijlage) bij zaalwachten kies je in twee TekstBox(en) een zaalwacht uit de lijst en bij aantal personen komt dan 2 te staan.

Daarnaast kan het zijn dat dezelfde persoon bij list 1 gekozen wordt, dan willen we graag een validatiecheck hebben door een messagebox te tonen als die persoon weer gekozen wordt in een andere lijst. Kortom iemand mag maar 1 keer gekozen worden in een van de 9 lijsten.

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    7,7 KB · Weergaven: 27
Met een plaatje is dat lastig.
Plaats een voorbeeld documentje.

Het schermpje dat je in #1, Bezetting, plaatste zit niet in dat document.

Bijlage Userform

Zie bijlage

Bijlagen

• Knipsel1.PNG
    Knipsel1.PNG
    43,5 KB · Weergaven: 25
Test het maar eens.
Geen melding van dubbele bezetting maar niet mogelijk gemaakt.

Ps. Niet gebruikelijk om comboboxen te benoemen als zijnde een TextBox (Daar ga je nog een keer mee in de fout).

Bijlagen

Harry dank je wel voor je reactie maar ik zie geen verschil in de VBA codes, mag ik vragen wat je heb aangepast? Hij telt nog niet op bij aantal personen of doe ik iets niet goed?

Test het maar eens.
Geen melding van dubbele bezetting maar niet mogelijk gemaakt.

Ps. Niet gebruikelijk om comboboxen te benoemen als zijnde een TextBox (Daar ga je nog een keer mee in de fout).

Je gebruikt in ieder geval de verkeerde antwoordknop in dit forum.

In je eerste formulier.

Dank je wel werkt prima zo. Jammer dat de validatie op deze cellen niet mogelijk is. Maar bedankt.

John:)

Verklaar je nader.

Mijn beeld was dat ik een pop-up wou zien maar nog mooier ze verdwijnen na keuze uit de lijsten, echt top. Dus duizendmaal dank help mij ook weer dat er meer mogelijk. Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan