• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen naar een hoger niveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
In een aangeleverd bestand heb ik gegevens staan met saldo en met waarden.

Voorbeeld
Kolom A Kolom B Kolom C Kolom D
31025000 Total Other cost of sales CM I Saldo
31025110 Office costs CM I Waarden
31025130 Travelling expenses CM I Waarden

Kolom B en C zijn de niveau's waarmee ik wil tellen. In mijn basisbestand heb ik echter wel 10 niveau's.

Ik zoek nu naar een formule waar ik kan zien dat 31025000 de optelling is van 31025110 en 31025130. Kolom B is dan de optelling van alle gegevens die staan in kolom C

Bijlagen

Er zijn ook posities die ik niet kan benaderen met deze formule zie mijn bijgewerkte voorbeeld. Ik heb ook saldo bedragen die starten met 4 en waarden bedragen die starten met een 3.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De verwijzing in AF15 is onjuist. Zet hem er maar eens opnieuw in, nu door aanklikken van B15.

In AF15 wil ik zien 41132100 dit is het hoogste niveau in het voorbeeld. Bij 31021100, 31021110 en 31021120 wil ik het niveau hoger tonen in dit voorbeeld is dit 41132100

In kolom AG heb ik even de waarden geplaatst die eruit zouden moeten komen. In uw voorbeeld zie ik geen andere formule toch?

Als laatste het voorbeeld met zoeken naar een hoger niveau. Ik moet altijd 1 kolom naar links zoeken. Daarbij vind ik dan eerste regel met omschrijving. In het laatste voorbeeld is dit vanuit cel o18 (1 naar links en dan omhoog) naar N15. Vervolgens wil ik dan waarden krijgen die getoond wordt in B15

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan