• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen projecturen op basis van start- en einddatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

User47

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
7
Beste,

Ik zit met een (groeiend) probleem, omdat er steeds meer projecten binnenkomen en ik het overzicht wil bewaren. Met enkele collega's krijgen we opdrachten binnen van verschillende grootte (uren per week) en periodes (begin en einddatum). Nu houden we deze bij in een Excel-bestand, maar zouden deze graag gevisualiseerd willen hebben in één overzicht en/of grafiek.

De uren zullen (gemiddeld gezien) per week hetzelfde blijven per project. Door dus (op basis van start- en einddatum) de uren per week op te tellen kunnen we beter een indicatie maken óf en wanneer er tijd vrij is voor nieuwe projecten.

Bij ons tweewekelijks overleg wil ik eigenlijk alleen het nieuwe weeknummer aanpassen, waardoor alle komende 10 weken automatisch gevuld worden met uren die per week worden gevuld.

In het voorbeeld zijn de projecten van 1 collega weergegeven.

Hopelijk is mijn vraag duidelijk en kunnen jullie mij een duwtje in de goede richting geven.

Bekijk bijlage Voorbeeld Excel.xlsx
 
misschien heb je hier iets aan: zie grijze cellen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel 1.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 34
je hebt hem niet goed getest: er zaten meerdere fouten in. deze moet je beter testen hoor.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel 2.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan