• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen tekst en cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet veel gedaan hoor ... Maar goed. Als de vraag is beantwoord dan mag je hem nog even op opgelost zetten :)

vanmorgen weer even verder geknutseld alleen ergens een wijziging gedaan waardoor de VBA formule code niet overal meer goed werkt.
In de bijlage onder de som van week 1 kolom AK telt de formule ineens 9 ipv 40 werkuren. Wat doe ik fout?

Bijlagen

Zet de opmaak op standaard ipv "d".

celeigenschappen veranderen.

Zet er nog de blauwe regelcode tussen.
Code:
Function VenA(r As Range) As Double
[COLOR=#0000ff]application.volatile[/COLOR]
For Each CL In r

Zet er nog de blauwe regelcode tussen.
Code:
[COLOR=#0000ff]application.volatile[/COLOR]
For Each CL In r

oke heb ik gedaan, waarom is dat?

gr,
Frans

Ik zag dat de cellen alleen stuk voor stuk veranderden door op de juiste cel te gaan staan en in de formulebalk te klikken.
Nu worden ze gelijk allemaal berekend.

Kijk maar eens naar de cellen AK8 en AK9, die staan op nul ipv. 9 of 40 als je het bestand opent.

alternatief.
Code:
Application.Volatile
For Each cl In r
  VenA = VenA +[COLOR=#0000ff] Val(StrReverse(cl))[/COLOR]
Next cl
End Function

Laatst bewerkt:
Ik zag dat de cellen alleen stuk voor stuk veranderden door op de juiste cel te gaan staan en in de formulebalk te klikken.
Nu worden ze gelijk allemaal berekend.

Kijk maar eens naar de cellen AK8 en AK9, die staan op nul ipv. 9 of 40 als je het bestand opent.

alternatief.
Code:
Application.Volatile
For Each cl In r
  VenA = VenA +[COLOR=#0000ff] Val(StrReverse(cl))[/COLOR]
Next cl
End Function

nou dat gaat mijn simpele petje te boven hoor maar heb wel jouw alternatief in vba gezet. Bedankt voor je hulp.

gr,
Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan