• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen unieke deelnemers 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

exode

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hey hey,

Ik ben op zoek naar een formule om het aantal deelnemers en het aantal unieke deelnemers per training op te tellen.

Kan een heel verhaal tikken maar heb er een excel bestandje bij gedaan als voorbeeld.

Ik ga er vanuit dat ik de als functie moet gebruiken maar kom er niet uit...helaas. Ik werk overigens met de engelse Excel op een mac.

Groetjes Monique

Bijlagen

Beste exode ;)

Vul eens handmatig je voorbeeldbestandje in wat je graag in de cellen wil.

Groetjes Danny. :thumb:

Hey Danny,

Handmatig? Ik wil de aantal hebben, dus als J. Peters 3 keer excel heeft gedaan moet bij totaal aantal deelnemers 3 komen en bij uniek aantal deelnemers 1.

Dus echt de uitkomst van de som.

Hoop dat dit voldoende informatie geeft :o

Beste exode ;)

Heb hulpkolommen gebruikt.
Wellicht zal het wel mogelijk zijn om met één formule tot de oplossing te komen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hey hey

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb de formule van Wher op mijn bestand los gelaten, ik krijg echter als uitkomst 0.

In het bestand waarin ik de formule kopieer moet hij 2272 regels doorlopen. Tevens staat bij medewerker het personeelsnummer ook in de cel. Uiteraard de formule wel aangepast aan jullie formule (in voorbeeld bestand staan de medewerkers in rij A, in het werkelijke bestand is dat rij B)

Wat kan er fout gaan?

groeten,

Monique

Monique,

Kun je eventueel de formule posten zoals je ze ingebracht hebt in jou bestand? Probeer anders eens de twee "helften" van de formule apart, geen van beide afzonderlijk mag 0 als resultaat hebben. Als we het voorbeeld uit mijn post (#5) nemen, zouden deze twee helften er zo uitzien (engelse versie)
=SUMPRODUCT(--($B$2:$B$9=A14))
=SUMPRODUCT(--(MATCH($A$2:$A$9&$B$2:$B$9;$A$2:$A$9&$B$2:$B$9;0)=ROW($A$1:$A$8)))
Ook belangrijk: alle gebruikte bereiken moeten even "groot" zijn: $B$2:$B$9, $A$2:$A$9, row($A$1:$A$8). Dit laatste kun je ook schrijven als row($A$2:$A$9)-1.

Opgelost, ik heb ipv $B$2:$B$2270 B:B ingevuld and so on en nu werkt het perfect! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan