• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen van een cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakoboy

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Berichten
5
Hallo Allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om in een cel een aantal cijfer achterelkaar in te vullen zonder de cel eerst de wissen en dat de cel ernaast automatisch de cijfer optelt en het zou mooi zijn als de cel waar ik de cijfers in vul na het invullen van een cijfer weer leeg wordt.

vb.
ik vul in A1 20 en A2 geeft 20 vervolgens typ ik in A1 (zonder deze leeg te maken) 30 en A2 geeft 50 enz......

alvast bedankt

Saoud
 
Visual Basic for Application. Er moet geprogrammeerd worden om dit probleem op te lossen.

Ron
 
pakoboy,
VBA= Visual Basic voor Applications.
Klik rechts op je Bladtabje, kies voor "ProgrammaCode weergeven" en plak onderstaande code in het rechter grote veld.
Als je dan in een cel in kolom A een getal typt komt in kolom B het resultaat opgeteld.



Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If ObjPtr(Intersect(Columns("A"), Target)) <> 0 And Target.Cells.Count = 1 Then
Target.Offset(, +1) = Target.Offset(, +1) + Target
End If
End Sub
 
Heel er bedankt voor de snelle reacties,
maar ik heb een mac een daar is excel een beetje anders dus lukt het mij niet om de code toe te voegen.
Ik zal straks ff achter een windows pc kijken of het daar wel lukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan