• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen van gekleurde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer deze eens achter je blad BOA'S te plaatsen:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Sheets("BOA'S").Calculate
End Sub

Bij iedere selectie verandering berekent hij nu je blad.

Alleen moet je je sheet naam even aanpassen. Het symbool ` (naast de 1-toets) pakt hij niet in VBA. Verander deze in ' (naast je enter toets).

Groet,
Ferenc

Een Worksheet_SelectionChange event zou ik toch niet gebruiken. Beeld je eens in dat een redelijk complex blad herberekend wordt, telkens als je nog maar naar een andere cel gaat... Als je dus met de pijltjestoetsen van A1 naar A20 gaat heb je je blad 20 keer herberekend...

Geheel gelijk Wigi.

Wilde eigenlijk alleen de methode aan het licht stellen voor als er niks complex bij gaat komnen :). Maar ook deze functie krijg ik niet geheel juist aan de praat ene keer wodt er wel berekend andere keer niet, raar.

Afwachten watTom zijn bevindingen zullen zijn.

Groet,
Ferenc

Hallo mesnen,

Het duurde even maar daar ben ik dan weer.
Bedankt voord de Tips.

De tip van Demeter is inderdaad goed gevonden, echter zal er zoals Wigi al zei veel met de pijltjes door het rooster worden genavigeerd, hetgeen inhoud dat hij de sheet bij elke druk op de toets gaat berekenen.

Ik dacht er zelf aan om gewoon een knop te maken die de sheet even berekend.
Alleen werkt dat niet met bovengenoemde code, helaas.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Stel ik verander de kleuren van de cellen en ik druk op de knop, dan zou hij het juiste aantal in A3 moeten zetten.

Maar voor alsnog werkt het niet..

grtz

Bijlagen

De code van de knop

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("blad1").Calculate
End Sub

moet in blad 1 staan, en niet in een aparte module.

Wigi

Tom30,
Ge moet uw code van Macro2 in de programmacode van Blad1 plaatsen en dan werkt het perfect.

Wigi ik had niet gezien dat ge al gereageerd had. Sorry.

Laatst bewerkt:
De code van de knop

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("blad1").Calculate
End Sub

moet in blad 1 staan, en niet in een aparte module.

Wigi

Doe ik nu iets verkeerd dan? Als ik nu op de knop druk, zou er 3 moeten komen staan ipv 5, maar bij mij doet ie niks....

Bijlagen

Tom30,
Ge moet uw code van Macro2 in de programmacode van Blad1 plaatsen en dan werkt het perfect.

Wigi ik had niet gezien dat ge al gereageerd had. Sorry.

Zelfde oplossing... "great minds think alike" zeggen we dan maar...

Code:
Sub tijd_vernieuwen()
'
' 

'
    Calculate
End Sub

Groet,

Hallo Allemaal,

In ieder geval bedankt voor het meedenken, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Ik heb de door jullie aangegeven code in de sheet gezet maar hij wil maar niet berekenen.
In bijgevoegd bestand zijn 3 cellen groe, terwijl de uitkomst-cel 5 aangeeft. Als ik nu op de knop druk waar jullie macro aan vast hangt, gebeurt er niks. Zet ik de cursor in de formulebalk op de uitkomst-cel en ik druk enter, verandert ie wel....... ^#$@$#@

Zien jullie waar het probleem zit?

Bijlagen

Zet eens

Code:
Application.Volatile

net onder de tekst van Dave Hawley van Ozgrid.

Dan moet het normaal gezien wel lukken.

Wigi

Zet eens

Code:
Application.Volatile

net onder de tekst van Dave Hawley van Ozgrid.

Dan moet het normaal gezien wel lukken.

Wigi

Wigi, helemaal top !!! Dat was het inderdaad. Nu doet ie het perfect.

Voordat ik het topic sluit, Wat doet dat stukje code eigenlijk? :-)

Gr, Tom

Het geeft Excel mee dat deze functie berekend moet worden als het tabblad herberekend wordt. Normaal berekent Excel enkel die cellen waarvan de broncellen gewijzigd zijn. Er wordt dus door Excel niet telkens een heel tabblad herberekend. Met dit stukje code wel de cellen met de functie ColorFunction in.

Wigi

Het geeft Excel mee dat deze functie berekend moet worden als het tabblad herberekend wordt. Normaal berekent Excel enkel die cellen waarvan de broncellen gewijzigd zijn. Er wordt dus door Excel niet telkens een heel tabblad herberekend. Met dit stukje code wel de cellen met de functie ColorFunction in.

Wigi

Bedankt Wigi.

Dit heeft me een stuk verder geholpen in mijn project!

De rest ook bedankt natuurlijk.

We komen elkaar zeker nog wel tegen hier.. :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan