Optellen van gewichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuwertie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een heel simpel database ontworpen voor het maken van transportformulieren, transportlijsten en vrachtbrieven. Deze database zal op het kantoor gebruikt worden.

Nou, ik zou graag in het transportlijst (frm_transportlijst) in het lege tekstvak (onderin) een optelling willen hebben van alle gewichten die in het formulierlijst weergegeven worden. (Deze komen pas in beeld nadat er op data gezocht wordt (bovenin)).

Hoe kan ik dit doen? Dus de gewichten die in beeld zijn moeten opgeteld worden.

Mijn database
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part01.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part02.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part03.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part04.rar

Bij voorbaat dank.

Zet deze code bij je knop:
Code:
    iGewicht = 0
    Set ctl = Me.lstTransport
    With ctl
        For i = 0 To Me.lstTransport.ListCount - 1
            iGewicht = iGewicht + Nz(Me.lstTransport.Column(10, i + 1))
        Next
    End With
    Me.txtGewicht = iGewicht
Ik heb wel een naam aan je tekstvak gegeven (txtGewicht). Dan is het wat overzichtelijker.

Nadat ik de volgorde van mijn formulierlijst heb aangepast, werkt de code niet meer.

De gewichten zijn 1 kolom naar rechts verschoven.

Hierbij mijn database weer.
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part04.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part01.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part02.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part03.rar

Het gaat om de code:
Code:
Private Sub txtGewicht_Click()
    iGewicht = 0
    Set ctl = Me.lstTransport
    With ctl
        For i = 0 To Me.lstTransport.ListCount - 1
            iGewicht = iGewicht + Nz(Me.lstTransport.Column(10, i + 1))
        Next
    End With
    Me.txtGewicht = iGewicht
End Sub

Als ik van het getal 10 een 11 maak, werkt het niet. Ik weet niet wat ik aan de code moet veranderen.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan/ wilt helpen.

Ik heb precies gedaan wat je zelf hebt voorgesteld: de 10 veranderd in een 11, en bij mij doet-ie het...

Bijlagen

Nadat ik de code van de database heb aangepast die ik zelf op deze forum gezet heb, krijg ik de volgende foutmelding te zien: database 1.jpg

Wanneer ik de database gebruik die jij op deze forum gezet hebt, krijg ik een ander melding: database 2.jpg

Waar kan dit aan liggen? Want de code werkte eerst wel. Na een ander volgorde krijg ik opeens deze melding:S

Misschien dat ik het niet goed heb uitgelegd. Maar ik wil met alle zoekknoppen de gewicht kunnen berekenen. Dus ook met het beginscherm. Dat lukt niet.

Het kan zijn dat er andere bibliotheken zijn geladen, omdat ik op het werk met een andere access versie werk als thuis.
Als je de foutmelding krijgt moet je de procedure eerst afsluiten. Dan met <Alt>+<F11> naar het VBA scherm. Daar pak je <Extra>, <Verwijzingen>. Daarin staat vermoedelijk een ontbrekende bibliotheek. Ik heb wat bibliotheken verwijderd die niet nodig zijn; kijk maar eens of deze versie het wel doet.

Bijlagen

Hij werkt wel. Maar alleen wanneer ik op datum zoek.
Ik wil eigenlijk een berekening bij alle zoekknoppen. Ook wanneer ik in het begin alle records zie.
Ik heb het in het begin niet volledig verteld:$

Volgens mij moeten in alle records de gewichten ingevuld zijn. Dus alle records die in beeld komen, moeten de gewichten er ook bijstaan. Anders wordt er geen berekening gemaakt.

pfff. eve uitzoeken:$

Laatst bewerkt:
Ik weet waarom ik niet krijg wat ik wil. Want deze code pakt alles wat in beeld is. Dat had ik ook eerst gevraagd.
Ik zou graag een berekening van de records willen, die geselecteerd zijn:$

Sorry:$

Dat kan op zich wel, maar dan moet je met ItemsSelected gaan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan