• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen waarden uit verschillende werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten423

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Beste helpers,

Wij zijn een klein bedrijf en maken onze offertes altijd in Excel. Deze offertes worden gemaakt uit een excel invulblad, de " blanco opnamestaat" en dan opgeslagen onder de naam van de klant in een map ''offertes''. Nu vroeg ik me af of mogelijk is om de offertebedragen, welke altijd in dezelfde cel staan, automatisch in een apart werkblad bij elkaar op te tellen. De blanco opnamestaat is bijgevoegd. Ik heb laatst op deze vraag al antwoord van Roncancio en Tim Scholten gekregen; helaas ik ben er nog steeds niet uit.
Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Hallo,

Ik denk dat er 2 dingen moeten gebeuren:
1. Een bestand maken die uit een directory de gegevens haalt van de facturen die al verstuurd zijn.
2. Een aanpassing van het blancoopnamestaat waardoor de gegevens automatisch naar dat nieuwe bestand worden gestuurd.

Ik heb wel een vraag: Als de bedragen op 1 regel staan, over welke regel hebben we het dan?
Ik zie namelijk 2 keer een factuur.

Even muggenziften:
- Cel B15 van Factuur(2): Herrinering ipv Herinnering.
- Cel K28 van Offerte(1): Getal voor Baarsjes staat niet in het juiste formaat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kritiek is altijd welkom, Roncancio. Er zal inderdaad een aanpassing in de blanco opnamestaat moeten komen die gegevens doorstuurd naar een nieuwe map; het gaat om cel F37 in werkblad factuur. Heb je suggesties, hoe dit asan te pakken?

Groeten,

Maarten

Hallo,

Dit is deel 1 van het antwoord.
In bijgevoegd bestand zit een macro. Deze macro zoekt in de directory "C:\Documents and Settings\Ron\Mijn documenten" (Aanpassen naar je directory!) naar Excelbestanden.
Deze gevonden Excelbestanden worden geopend en van ieder Excelbestand worden:

- Naam van het bestand
- Datum van laatste wijziging
- Waarde in cel F37 van Factuur

... in het overzicht geplaatst.
Vervolgens wordt het Excelbestand gesloten en het volgende geopend.
Uiteindelijk krijg je dus een lijst van de namen van Excelbestanden met verder onder meer de gegevens van cel F37.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor je reactie Roncancio. Ik ga hier even mee stoeien; heb nog nooit met macro's te maken gehad. Als ik het een beetje begrijp meld ik me weer. Bedankt zover.

Groeten,

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan